Vi söker medarbetare till Kravavdelningen - på deltid, gärna studenter

Arbetsbeskrivning

BlueStep Bank är specialister på bolån och ett komplement till de traditionella bankerna. BlueStep erbjuder alltså ett alternativ under den period kunden av olika anledningar inte kan få lån av de flesta andra banker. Vanliga anledningar till den traditionella bankens låneavslag är kundens anställningsform och ekonomiska historik. Många människor har idag vikariat, projektanställning eller är egna företagare, men de inkomstformerna anser ofta de traditionella bankerna vara mindre säkra än inkomsterna från en fast anställning. BlueStep Bank gör en annan bedömning och har hjälpt tiotusentals människor med lån genom att utgå från den nuvarande och framtida betalningsförmågan, och inte bara titta på anställningsform och kredithistorik.

BlueStep Bank etablerades i Sverige 2005 och i Norge 2010. Sedan 2017 heter vår ägare EQT. Vårt erbjudande omfattar bolån, privatlån och sparkonton till privatpersoner. I dagsläget har vi drygt 60 000 kunder och av dem är ca 16 000 bolånekunder. Vi är över 200 anställda fördelat mellan huvudkontoret i Stockholm, Oslo och Helsingborg. BlueStep Bank har medarbetare med mycket varierande ursprung och bakgrund och vi är övertygande om att det gör oss bättre på att förstå och möta våra kunders behov!

 

BlueStep fortsätter att växa och söker nu engagerade och drivna medarbetare vår Kravavdelning - Collection – på deltid, gärna studenter!

Vill du bli vår kollega och förmedla Bluestep Banks finansiella tjänster? Vi växer kontinuerligt och har en fortsatt spännande resa framför oss!

 

Om tjänsten

Vi söker dig som vill jobba deltid parallellt med dina studier. Du kommer, med start i höst, arbeta ca 30 timmar i månaden förlagt vid månadsskiftet. Arbetstiderna varierar från dagtid, kvällstid och helger under julen/sommaren ser vi gärna att du jobbar mer under vissa veckor.

I rollen som kravhandläggare kommer du att vara företagets ansikte utåt och hantera inkommande och utgående telefonsamtal och kommunicera i skrift och då framförallt via mail. Du kommer ha daglig kontakt med de kunder som ligger efter med sina betalningar, med syftet att lösa kundens situation. Till stor del består tjänsten av att finna kreativa lösningar, säkerställa att överenskommelserna följs och hålla en hög servicenivå för att minimera förfallna fordringar och förluster. Ytterst handlar det om att säkra kundens situation på bästa sätt.  

 

Din profil

Du har lätt att lära och vill utvecklas! Du brinner för god kundservice, har god förmåga i att hantera kunder och är serviceinriktad som person. Du har ett intresse för kravhantering, och det är en fördel med erfarenhet inom området men inget krav. Du har god vana av att arbeta i Excel och i olika affärssystem. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i skrift och har även goda kunskaper i engelska, både muntligen och i skrift.

Du är lösningsorienterad och kreativ i ditt sätt att tänka. Då tjänsten till stor del innebär tät kontakt och samarbete med kollegor lägger vi stor vikt vid att du är samarbetsvillig, ansvarstagande och en teamplayer med hög arbetsmoral. Du bidrar i din del av arbetet och med din positiva personlighet till BlueSteps fortsatta framgångar.

Vi ser gärna att du är student som parallellt med dina studier vill bygga erfarenhet och utveckla din förmåga, samtidigt som du skapar ett kundvärde för oss.

Arbetsplatsen kännetecknas av att det är högt i tak, där alla i organisationen gemensamt arbetar hårt för att nå uppsatta mål.

 

Vi erbjuder

Söker du ett företag som är i framkant och där kulturen präglas av entreprenörskap och engagemang. En utmanare i en traditionell bransch som växer och som ska fortsätta göra det. Då är kanske BlueStep något för dig. Hos oss får du möjlighet att arbeta med kollegor som står för hög kompetens och professionalitet. Vi premierar nytänkande och för rätt person finns möjlighet till en riktigt spännande karriär!

 

Intresserad?

Sök tjänsten genom att klicka på ansök. Intervjuer kommer ske först i september. Vi ser fram emot att höra av dig!

 

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Mikaela Sas, mikaela.sas@bluestep.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bluestep Bank AB
  • 3 platser
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Vi tillämpar individuell lönesättning
  • Deltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 10 juli 2018

Besöksadress

Sveavägen 163
None

Postadress

Sveavägen 163
Stockholm, 11346

Liknande jobb