OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker fyra medarbetare till kronofogdemyndigheternas Kundcenter i Göteborg Har du viljan att hjälpa andra och att se till att alla blir rätt behandlade? Är du empatisk och kan hantera människor i känsliga situationer? Då är kronofogdemyndigheten en arbetsplats för dig. Om oss Skatteverket är förvaltningsmyndighet för beskattning och folkbokföring. Skatteverket är också chefsmyndighet för landets kronofogdemyndigheter. De är idag tio till antalet, men beräknas bilda en enda myndighet den 1 januari 2007. Kronofogdemyndigheten fullgör på uppdrag av regeringen flera samhällsviktiga uppgifter. Vi är till för medborgarna. Vårt uppdrag är bl.a. att se till att de skatter som politikerna fattat beslut om verkligen betalas in. Vår vision är ett samhälle där alla vill göra rätt för sig. Hos kronofogdemyndigheterna arbetar ca 2 500 personer. Här finns en härlig blandning av ekonomer, jurister och beteendevetare i blandade åldrar. Många är empatiska allkonstnärer med stort intresse för människor. Medborgarnas förtroende för oss är av stor vikt. Det är för medborgarnas skull som vi ska utföra en bra kontroll och indrivning samt ge bra service och information. Vi arbetar därför kontinuerligt med att förbättra vår service i mötet med medborgarna. Riksgemensamt kundcenter Kronofogdemyndigheternas Kundcenter är en ny, riksgemensam funktion som inrättades kring årsskiftet 2005/2006. Kundcenter tar hand om alla allmänna verksamhetsfrågor som kommer till kronofogdemyndigheten. Huvuduppgiften är att besvara frågor per telefon, men det kommer också att ingå andra arbetsuppgifter som t.ex. att ta hand om e-post. Kundcenter består av ca 90 medarbetare. Verksamheten bedrivs i team som vardera består av ca 10 medarbetare. Verksamheten finns på fem orter, tekniskt sammanbundna till en riksgemensam panel med ett gemensamt telefonnummer. Kundcenter har öppet vardagar kl 8.00 - 18.00. Kundcenter finns på orterna Östersund, Stockholm, Göteborg, Jönköping och Kristianstad. Verksamheten leds av en enhetschef vid Skatteverkets kronofogdeavdelning. Kravprofil Vi söker dig som har . gymnasieutbildning med godkända betyg i svenska, engelska, matematik och samhällskunskap eller .praktisk erfarenhet från kronofogdemyndighetens verksamhetsgrenar. Meriterande är .högskoleutbildning i beteendevetenskap, ekonomi eller juridik .kännedom om kronofogdemyndighetens verksamhet .tidigare arbetslivserfarenhet som inneburit möte med människor i pressade situationer. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift och har god datorvana. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du kommer att vara kronofogdemyndighetens ansikte utåt och därför är det viktigt att du är serviceinriktad och kan anpassa dig till olika situationer som kan uppkomma. Du .har god självkännedom, personlig mognad och empatisk förmåga .har stort engagemang, ett kundorienterat förhållningssätt och ett gediget intresse för service och information .är utåtriktad och har lätt att kommunicera med andra .har god samarbetsförmåga .tar ansvar för ditt lärande och delar med dig av kunskaper och erfarenhet till andra. I din ansökan vill vi att du anger utbildning, tidigare erfarenheter och nuvarande anställning och arbetsuppgifter.