Vi söker medarbetare till kundservice bank

Vi söker medarbetare till kundservice bank

Arbetsbeskrivning

Har du ett stort intresse för vardagsekonomi och att göra skillnad för människor? Vi söker en engagerad kundservicemedarbetare som vill ge våra kunder en fantastisk bankupplevelse. Bli en del av vårt team och hjälp oss att underlätta och trygga våra kunders ekonomiska vardag!
Som medarbetare inom kundservice är din uppgift att via telefon och det fysiska mötet hjälpa våra kunder med deras vardagsekonomi. Tillsammans med dina kollegor ansvarar ni för att erbjuda våra kunder bästa möjliga service och en helhetslösning anpassad till kundens behov. Det dagliga arbetet är socialt, roligt och lärorikt, där du i mötet med kunder känner att du kan göra skillnad både för den enskilda människan och samhället. Du jobbar med tydligt uppsatta mål där kundnöjdhet och försäljning är viktiga mätetal.
För att du ska få rätt förutsättningar att lyckas i din roll kommer anställningen starta med en introduktionsutbildning. Du lär dig då grunden i arbetet samt får kunskap och information kring tillämpning av regelverk. Vi arbetar med ständiga förbättringar där du har stor möjlighet att bidra med egna idéer och förbättringsförslag gällande våra arbetsprocesser.
Vem är du?
Vi vill att du ska ha några års erfarenhet från att arbeta med service och är trygg i möten med kund både via telefon och i fysiska möten. Du har ett genuint intresse för kundernas behov och en vilja att leverera service och trygghet av högsta kvalitet. Du trivs och drivs av att leverera resultat och arbeta mot uppsatta mål. För att trivas hos oss ska du tycka om att samarbeta och dela med dig av kunskaper och erfarenheter. Vidare har du lätt för att skapa nya relationer och låter gärna din energi smitta av sig på både kunder och kollegor. Vi verkar på en marknad som ständigt utvecklas och detta kräver att du som person är anpassningsbar, självständig och har ett positivt förhållningssätt till förändringar och nya arbetssätt.
För att trivas hos oss är det viktigt att du uppskattar samarbete, delar med dig av kunskap och har en förmåga att skapa och vårda relationer. Eftersom marknaden ständigt förändras, behöver du vara anpassningsbar, självständig och positiv inför nya utmaningar och arbetssätt.
Rollen kräver:
Arbetslivserfarenhet inom service och gärna försäljning
Noggrann
En sälj- och serviceinriktad attityd
Att du är tydlig i din kommunikation, både muntligt och skriftligt
Kommunicera muntligt och skriftligt på svenska och engelska.


Mer information
Du ansöker genom att svara på några urvalsfrågor och bifoga CV. Vår rekryteringsprocess utgår ifrån ett fördomsmedvetet och kompetensbaserat arbetssätt och därför rekryterar vi med tester tidigt i processen. Vi tror att det är en process som passar dig som kandidat, då vi gör en rättvis bedömning av dina kompetenser. Kort tid efter att du skickat in din ansökan kommer du om du uppfyller våra krav att få en testinbjudan skickad till dig (detta mejl kan hamna i din skräppost så kolla även där). Testerna är två arbetspsykologiska tester. Därefter intervjuar vi de som matchar kompetensprofilen bäst.
Anställningen är på vårt Linköpingskontor och inleds med provanställning i sex månader. Som slutkandidat i denna rekrytering kommer du att genomgå bakgrundskontroller.
Har du frågor kring tjänsten kontakta rekryterande chef Maria Lindqvist 013-29 04 31, HR-Partner Elin Wigert 013 - 29 07 88. Facklig kontaktperson Ninwa Georgis Pols 013 – 29 06 49

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsförsäkringar Östgöta Linköping
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 november 2024
  • Ansök senast: 21 november 2024

Postadress

Platensgatan 11
Linköping, 58104

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024