OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Poolia PRESENTATION Vi söker till vår konsultverksamhet medarbetare till servicedesk. Uppdraget kommer att starta inom kort, därför är det viktigt att du är tillgänglig relativt omgående. Välkommen med din ansökan. ARBETSUPPGIFTER Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att hjälpa kunder med deras IT-problem. Detta sker via telefonsamtal, e-post samt fjärrstyrning av kundernas datorer. Du arbetar i grupp. UTBILDNING/ERFARENHET Vi vill att du har någon form av teknisk utbildning på gymnasie-, KY- eller högskolenivå. Du har kunskaper inom branschen och minst ett års erfarenhet av en liknande tjänst. Du har kunskap inom: - Office-applikationer - Active Directory - ITIL - fjärrstyrningsverktyg - ärendehanteringssystem - Citrix. Det är meriterande om du har djupare kunskap inom något område, till exempel exchange eller printdrift. Kunskaper inom SAP är meriterande. Specificera gärna om dina kunskaper är på användar- eller administratörnivå. Du är självgående och har kund i fokus. Då du kommer att arbeta i grupp är det viktigt att du har lätt för att samarbeta. FÖRETAGSPRESENTATION Poolias framgång bygger på att vi ständigt strävar efter högsta kvalitet och att vi har specialiserat oss på att hyra ut och rekrytera kvalificerad personal inom våra fokusområden ekonomi, administration och IT. Poolia har funnits sedan 1989, har verksamhet i fem länder och är noterat på Stockholmsbörsen. Vi arbetar effektivt och engagerat, med det stora företagets resurser och det lilla företagets närhet till både kunder och kandidater.