OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Oriola är specialisten på läkemedels- och apoteksdistribution, med marknadens bästa service och kvalitet i fokus. Vi har mer än 100 års erfarenhet av läkemedelsdistribution i Sverige under våra tidigare namn KD Pharma och Kronans Droghandel. Vårt uppdrag är att vara “The Channel for Health”, kanalen för läkemedel och apoteksvaror. Oriola är en del av finska Oriola-KD Corporation som är noterat på Helsingfors Fondbörs. I Sverige finns vi i Mölnlycke, Enköping och Stockholm. Vill du stötta oss med ditt engagemang, din kompetens och erfarenhet? Vi på Oriola AB söker dig! www.oriola.se.
Oriola AB vinner nya uppdrag och behöver förstärka sin Kundserviceavdelning.
Vi söker därför dig som ett värdefullt tillskott till vår Kundservice för att klara de nya utmaningarna. Avdelningen består idag av två servicefokuserade medarbetare och behöver utökas med en visstidstjänst på 100% året ut. Kunderna är främst veterinärer, vaccinationskliniker, tandläkare, kommuner och landsting.
Arbetet på Kundservice omfattar orderhantering, produktrelaterade frågor, administration av uppdraget och övriga löpande kundserviceuppgifter. Det innebär daglig kontakt med beställande kunder via telefon och email för att manuellt hantera all orderläggning och ge god service. Under året kommer vi aktivt arbeta med att skapa en web portal för dessa kunder för att göra beställningsarbetet smidigare för kunderna.
Vi behöver dig snarast och det är därför angeläget med en snabb rekryteringsprocess.
Arbetet omfattar
• ordermottagning via mail och telefon enligt uppsatta rutiner,
• besvara samtal och frågor, informera om uppdrag och processer,
• hantera kunddatabas och upplägg av nya kunder inkl registervård i affärssystemen IFS,
• kreditlimiter och förskottsbetalning,
• retur- och reklamationsärenden,
• medverka vid övriga förekommande arbetsuppgifter på avdelningen.
Oriola arbetar med Lean som metod för att möta kundernas förväntningar på ständig utveckling och förbättring. Det innebär att det ingår i rollen att bidra med förbättringsförslag för verksamheten samt aktivt bidra till genomförandet av överenskomna förslag.
Utbildning och bakgrund
• Minst gymnasieutbildning.
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom serviceyrke med kundkontakter/kundservice/support.
Rollen kräver också:
• God datavana med kunskaper i Officepaketet.
• Kunna uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska.
• God och aktuell kunskap om distribution, transportvillkor/spedition.
Har du erfarenhet från arbete med affärssystemet IFS, eller erfarenhet från arbete inom hälso- och sjukvården, är det meriterande.
Personliga egenskaper
Som person är du serviceinriktad och tycker om att lösa kundens problem. Du vill ta ansvar och har driv och engagemang. Du trivs med att arbeta strukturerat och är noggrann och lösningsfokuserad. Vi värdesätter att du är utvecklingsorienterad och vill arbeta med ständiga förbättringar samt har god samarbetsförmåga. Du sympatiserar med företagets värderingar och är öppen i din kommunikation, tar egna initiativ, är ansvarsfull och arbetar tillsammans i team och utgår från det i ditt arbetssätt.
Ansökningsförfarande
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Cecilia Wingren, Kundservicechef & Chef Varuförsörjning Industri, tel. 031-88 72 91 eller 0702 65 32 65. Facklig kontaktperson når du via växeln tel. 031-88 70 00.
Ansökningar behandlas löpande fram till den 22 april via vårt rekryteringssystem på vår hemsida www.oriola.se.
Välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringskonsulter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Therese Thunström