Vi söker medarbetare till vår Supportavdelning!

Arbetsbeskrivning

Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 400 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle (HK), Göteborg, Eskilstuna, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter ska verka för att 40 procent av staten mätt i antalet anställda är anslutna till myndighetens tjänster vid utgången av år 2017. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?

Efter en omorganisering har vi vid årsskiftet startat upp en ny Supportavdelning, som handhar myndighetens 1:a-linjessupport för samtliga tjänstelevererande avdelningar. Vi är i ett spännande utvecklingsskede och arbetar aktivt med ständiga förbättringar. Avdelningen har idag ca 45 medarbetare uppdelade på två enheter.
Nu behöver vi utöka med nya medarbetare som jobbar med support av lönefrågor.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Arbetet består i huvudsak av att guida och besvara frågor inom ämnet lön. Frågorna kommer in via telefon eller e-post, det är därför viktigt att du känner dig bekväm i att kommunicera både i tal och i skrift. Du arbetar i flera olika lönesystem, processer och med olika löneavtal. I samråd med din närmsta chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.
Vi har flera engelskspråkiga kunder, vilket innebär att du behöver känna dig bekväm i att ge support både på svenska och engelska.
 
Kvalifikationer
Vi söker dig som:
• Har gymnasieexamen eller motsvarande utbildning/kompetens
• Har minst 2 års erfarenhet av servicearbete
• Är bekväm med att kommunicera på engelska

Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet av supportverksamhet
• God ämneskunskap inom löneområdet
• Generell kunskap om lagar och avtal

Vidare ska du:
• Ha mycket god förmåga att ge hög service till våra kunder och samarbetspartners
• Ha samarbetsförmåga och ett systematiskt tillvägagångssätt
• Ha god kommunikativ förmåga både i tal och skrift
• Vara flexibel med förmåga att se helheten

Övrigt
Anställningen är tillsvidare och placerad i Östersund.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Välkommen med dina ansökningshandlingar senast 20 april 2017.


Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.
För att arbeta i vår support behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.


Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Ghazal Hernesten Voghoui Saco-S, tel. 070-665 29 45,
Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582


Kontakta:
Lina Bardosen
Enhetschef
010-456 02 00


Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Ghazal Hernesten Voghoui Saco-S, tel. 070-665 29 45, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Statens Servicecenter
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 6 april 2017

Liknande jobb


Kundtjänstrådgivare

Kundtjänstrådgivare

23 november 2024

22 november 2024