OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Transcom World Wide ingår i Kinnevikkoncernen och har 24000 anställda som levererar service till 29 länder. Transcom World Wide hanterar kundservice för konsumentintensiva företag inom en rad olika branscher - bl. Telekommunikation, resor- och hotellbranschen med bl.a. scandic kundtjänst samt finans- och energisektorn. Transcom AB är en av Borås Största arbetsgivare med 480 anställda.
Transcom söker engagerade och positiva tekniska supportmedarbetare för Viaplay i Stockholm.
Arbetsbeskrivning
I din roll som teknisksupport kommer du främst att arbeta med inkommande kundsamtal och mail. Eftersom att du kommer att vara support och hjälpa Viaplays kunder med att lösa olika tekniska problem är det av yttersta vikt att du är serviceinriktad, lyhörd, kommunikativ och gillar att arbeta med människor.
Vi ser gärna att du har erfarenhet från liknande arbeten sedan tidigare, men det är inget krav. Omfattningen av tjänsten är cirka 80 procent.
Vem är du?
Vi söker dig med ett brinnande intresse för att hjälpa andra människor och som drivs av att ge den bästa servicen till våra kunder. Viktigt att du är lyhörd, positiv och har rätt attityd. Eftersom du jobbar i en resultatinriktad organisation är det viktigt att du är driven och målmedveten. För att kunna besvara kundernas frågor samt att kunna registrera ärenden i olika kundsystem så krävs ett intresse av data och IT. Du har stöd av kollegor i mer avancerad support. Du skall vara en god kommunikatör och behärska norska och engelska såväl muntligt som skriftligt.
Din personlighet och hur du är som person är något som vi värdesätter väldigt mycket. Att arbeta i team och att ha lätt att inhämta nya kunskaper är inget problem för dig.
Vi tar emot ansökningar endast via denna länk: https://zims.zerolime.se/?link=f15d6c38-e63c-432a-86a5-80f67a6eaf71&tag=ams