OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren administratör med energi, driv och nyfikenhet? Söker du en tjänst som innebär en dynamisk vardag med mycket variation? Vill du arbeta med ett av världens främsta märken inom IT och Teknik? Då kan vi erbjuda dig en av vinterns kanske mest spännande möjligheter!
Om tjänsten
Som administrativ assistent kommer dina arbetsuppgifter bestå av att bistå chefer, ledningsgrupp och medarbetare med administrativ support och service. Du kommer ha ett nära samarbete med en global ledningsgrupp och stötta dem med administrativa uppgifter såsom konsult- och resurshantering. Arbetsuppgifter som är vanligt förekommande är hantering av inköpsordrar, uppföljning av tidrapporter och fakturor samt hantera on-boarding och off-boarding processen av personal. Du kommer även arbeta med uppdatering av kommunikationsplattformar b.la. sharepoint och confluence.
I din roll som administrativ assistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära
- Förbereda presentationsmaterial inför möten
- Möteskallelser
- Hantering av inköpsordrar och Fakturahantering
- Godsmottagning (ex. telefoner och datortillbehör)
- Personaladministration
- Arbeta med kommunikation och nyhetsbrev
Om Företaget
Verksamheten är ett svenskt multinationellt nätverks och telekommunikationsföretag med huvudkontor i Stockholm. Företaget säljer infrastruktur, mjukvara och tjänster inom informations och kommunikationsteknik för telekommunikationstjänsteleverantörer och företag, inklusive bland annat 3G-, 4G- och 5G-utrustning samt Internet Protocol (IP) och optiska transportsystem. Företaget har cirka 100 000 anställda och är verksamt i mer än 180 länder.
Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta administrativt i en assistentroll och har förståelse för vikten av struktur och service i din yrkesroll. Som person ska du vara ansvarsfull, prestigelös och tycka om att ta egna initiativ. Då du kommer att fungera som ett stöd för linjechefer ser vi att du är serviceinriktad och kommunikativ med ett stort intresse för människor. Du bör vara flexibel och ha förmåga att prioritera då dina arbetsuppgifter kan komma att variera från dag till dag. Vi tror att du trivs med att ha kontakt med både interna och externa parter, samtidigt som du är trygg med att arbeta självständigt. Har du därtill lätt för att lära dig nya administrativa system och ett intresse för att förbättra processer kan du vara den vi söker. Det är även av vikt att du tycker om att arbeta i ett högt tempo och trivs med att arbeta strukturerat.
Kvalifikationer
- goda kunskaper i engelska, både tal och skrift
- god vana vid administrativa system
- goda kunskaper av MS Office samt erfarenhet av affärssystem
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Villkor
Tjänsten som administrativ assistent är ett konsultuppdrag med start omgående och är tänkt att pågå löpande med förnyelse var sjätte månad. Tjänsten är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, visstid (6 månader)
Ort: Linköping
Lön: Enligt överenskommelse
Urval: Sker löpande
Att arbeta som konsult på Adecco
Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Marcus Björk, marcus.bjork@adecco.se.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147