OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Polisområde Jämtland är ett av polisområdena i region Nord. Vi har verksamhet från Härjedalens kommun i söder till Strömsunds kommun i norr, sammanlagt 8 kommuner.
Polisområdet är indelat i två lokalpolisområden, Jämtland/Härjedalen som omfattar Strömsund, Krokom, Åre, Berg samt Härjedalens kommun och Östersund som omfattar Östersund, Ragunda samt Bräcke kommun. Antal medarbetare i polisområdet är ca 230.
ARBETSUPPGIFTER
Som semestervikarie i receptionen kommer du att ha ett viktigt arbete inom ramen för polisens serviceuppdrag. Du kommer att vara allmänheten behjälplig och bland annat arbeta med polismyndighetsärenden i receptionen. Du blir myndighetens ansikte utåt och kanske besökarens första kontakt med polisen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Ta emot och registrera anmälningar från allmänheten
• Handlägga pass- och identitetskortsansökningar
• Hantera hittegods
• Utlämning av beslag
• Ta emot tillståndshandlingar och inlämnade vapen
Ytterligare arbetsuppgifter kan tillkomma då inflödet av ärenden kan variera i hög grad. Det kan också förekomma arbete på annan ort så som Åre vid enstaka tillfällen.
En förutsättning för att du skall kunna påbörja arbetet som administratör i receptionen är att du blir godkänd och certifierad på den obligatoriska interna utbildningen som inleder de första två veckorna. Utbildningen kan komma att ske på annan ort eller digitalt med preliminär start mellan v 20-23.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Gymnasieexamen eller motsvarande utbildning förvärvad på annat sätt
• Goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift
• Erfarenhet av arbete i en servicefunktion som innefattat personliga kontakter som arbetsgivaren anser som relevant för tjänsten
• God erfarenhet av att använda dator som ditt dagliga arbetsverktyg
• B- Körkort
Det är meriterande om du:
• Har erfarenhet av arbete inom polisen, annan myndighet eller offentlig förvaltning
• Har kunskap/färdighet gällande polisiära datasystem såsom RES, hittegods, RAR och Durtvå
• Behärskar ytterligare språk än svenska och engelska
Personliga egenskaper
Som administratör i receptionen är du polisens ansikte utåt vilket ställer krav på engagemang, tillgänglighet och effektivitet. Du klarar av att arbeta i ett både högt och lugnt arbetstempo utan att detta påverkar noggrannhet eller kundbemötande. Du har ett serviceinriktat och flexibelt förhållningssätt med en god samarbetsförmåga. Då arbetet är utåtriktat och med daglig kontakt med människor fäster vi stor vikt vid din sociala kompetens.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Facklig företrädare
SEKO polisen, ST region Nord, Polisförbundet region Nord, SACO-S region Nord, samtliga nås via Polisens växel 114
Övrig information :
Anställningen
Tidsbegränsad anställning: Maj Augusti med preliminär start v 19. Anställningstidens längd, start- och sluttid kan variera. Eventuellt kan förlängning på timmar bli aktuellt.
Placeringsort: Östersund
Arbetstid: Heltid. Arbetstiden är dagtid måndag fredag, Flextid
Funktion: Administratör reception, Stöd/Service Region Nord, LPO Jämtland
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 31 januari 2021. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämpligt att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med berörd HR-konsult
Sista ansökningsdatum: 31 januari
Referensnummer: C46563/2021
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
t.f chef RLC Hans-Olof Marsktröm
010-5682220
t.f gruppchef Örjan Ovesson
010-568 22 22
SEKO Sven-Erik Karlsson
11414
Polismästare Bengt Jansson
076-145 65 40
Chef forensiska sektionen Helén Kelly
010-56 83390
Inspektör, Forensik 3 Rgn Nord Fredie Wibron
HR-partner Eva Wikman
010-56 83945
Fackliga företrädare från OFR/P, SEKO, OFR/S och
Mats Eriksson
010-568213
Kommissarie Ulf Wikner
010-56 826 33