OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
IHM Business School är en privat, fristående affärsskola helägd av den ideella stiftelsen IHM. Vår vision är The Business school och även om vi idag är Sveriges ledande affärsskola så arbetar vi dagligen med att fortsätta utvecklas och nå nya höjder. Genom åren har tusentals studerande och företag valt att hitta sin inspiration hos oss oavsett om det är i klassrum eller digitalt format.
IHM Business School ligger alltid i framkant vad gäller utbildning och kurser som ser till att säkerställa kompetens och arbete in i framtiden. På IHM följer vi förändringarna i vår omvärld och är öppna för att utvecklas. Vi finner nya vägar som stärker konkurrenskraften i svenskt näringsliv. I över 50 år har IHM utbildat människor som har drivkraften att göra skillnad och viljan att ständigt lära nytt. Ett brett utbud av affärsutbildningar erbjuds på ett flertal orter runt om i Sverige.
Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu flertalet biträdande antagningssamordnare till IHM Business School. Du kommer bli anställd hos Söder & Co, och jobba som konsult hos IHM. I denna roll kommer du tillsammans med ett team jobba med att koordinera antagningsprocessen och jobba mot gemensamma mål.
Rollen är ett konsultuppdrag genom Söder & Co som löper från 1 mars till och med 22 juni.
I denna koordinerande och serviceinriktade roll kommer du jobba med att genomföra behörighetsbedömningar av potentiella studenter utifrån betyg, tidigare arbetslivserfarenhet samt reell kompetens. Du kommer tillsammans med teamet jobba mot en deadline i juni, då antagningsbesked ska skickas ut till samtliga sökande. I rollen ingår även att besvara frågor genom telefon, chatt samt e-post/ärendehanteringssystem.
Vidare innefattar rollen bland annat:
• Att representera IHM på olika event i syfte att locka sökande
• Administrativt arbete i bland annat office-paketet, kopplat till antagningsprocessen
• Att kunna beskriva utbildningarna som IHM erbjuder, samt vägleda blivande studenter kring val av utbildning
Din profil
Vi söker dig som trivs med att jobba administrativt, parallellt med att ha många olika kontakter. Du behöver vara noggrann och strukturerad i ditt arbete samt ha förståelse för att arbetsuppgifterna innebär ett myndighetsutövande. Vi ser att du är en teamplayer, och van vid att använda Teams och andra digitala lösningar då teamet kommer vara utspritt över ett par olika orter. Då arbetet även innebär att ge service och råd krävs att du har en god känsla för service och är orädd för att ta kontakt med nya personer.
Utöver detta behöver du ha:
• Eftergymnasial utbildning
• Tidigare arbetslivserfarenhet inom administration och/eller service
• Mycket goda kunskaper i svenska i tal såväl som skrift
Låter detta som en roll för dig? Kul! Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan via soderco.se. Observera att vi endast tar emot ansökningar via Söder & Co's hemsida. Vid frågor om rollen är du välkommen att kontakta Olivia på olivia.king@soderco.se.
Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende. Hos oss gör människor skillnad.