OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Just nu strömmar det in förfrågningar till oss där våra kunder söker kompetens och erfarenhet av arbete inom fond- och eller värdepappersadministration.
Just därför söker vi nu dig som har den erfarenheten och vill fortsätta din karriär i den här nischen.
För att vara relevant och passa in i dessa roller söker vi dig med följande erfarenhet:
- Settlement, bokning, och avstämning
- NAV-beräkning och rapportering av NAV för fonderna
- bokning av fondflyttar
- fondhandel, orderhantering globalt
- Administration och avstämning av fonder
- Avstämning av kassa och depåer
Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som är en nyfiken lagspelare med ett gott ordningssinne, noggrann samt intresserad av administration och avstämning. Du måste ha förmågan att tänka lösningsorienterat samtidigt som du kan se och förstå hela processen. Du trivs i en föränderlig miljö där system och processer ständigt utvecklas samt att du ser effektiviseringsmöjligheter och är duktig på att genomföra dem. Du besitter även goda kunskaper i excel och har goda kunskaper i engelska.
Det är meriterande om du har erfarenhet från administration av finansiella instrument (aktie/fond back-office), samt om du besitter systemkunskap inom Wizer, Secure, AbaSec eller SimCorp.
Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring.
Detta får du som konsult på Amendo
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.
Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin (https://goo.gl/DpqfGV)!
Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister.
Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Talent Acquisition Manager Jeanette Olsen, jeanette.olsen@amendo.se.
Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!
LI-JO1
BOFF