Vi söker nu dig som vill jobba som administratör i stödjande funktion

Vi söker nu dig som vill jobba som administratör i stödjande funktion

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu dig som vill jobba som administratör i stödjande funktion till områdeschef och medarbetare inom enheten administration och service.
Inom enheten administration och service arbetar idag 10 administratörer med att stödja Socialförvaltningens chefer och medarbetare för att möta verksamheternas behov. Nu utökar vi enheten för administration och service med ytterligare en administratör med placering inom verksamhetsområdet hemtjänst.

Som administratör ingår du i ett team av administratörer som hjälper och stöttar varandra, både inom enhetens utveckling och det stödjande administrativa arbetet. På din arbetsplats i hemtjänsten samverkar du dagligen med områdeschef, processamordnare och planerare.

ARBETSUPPGIFTER
Som stödjande administratör kommer du vara ett nära administrativt stöd till områdeschefen i det dagliga arbetet där ni samarbetar, samverkar och för dialog för att verksamheten ska fungera. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att arbeta med administrering i personal- och schemaläggningssystem, fakturering/attestering samt därtill allmänna administrativa uppgifter.

I ditt uppdrag ingår även att arbeta med utveckling av rutiner och riktlinjer inom ramen för enhetens uppdrag i förvaltningen.

KVALIFIKATIONER
För att trivas i rollen som administratör ser vi att du som person är verksamhetsfokuserad, har förmågan att arbeta självständigt och kan prioritera i det dagliga arbetet. Du kommer att arbeta i en händelsestyrd organisation som befinner sig i ständig förändring och utveckling vilket innebär att du behöver vara flexibel, aktiv i flera uppgifter samtidigt och serviceorienterad. I tjänsten kommer du att ha många kontakter vilket ställer krav på att skapa goda relationer och en god samarbetsförmåga.
Arbetet kräver att du har god datorvana och goda kunskaper i MS Office, har du kunskaper inom system som Agresso och Personec P och Time Care ser vi det som meriterande.

Du som söker har en eftergymnasial utbildning med administrativ inriktning. Tidigare erfarenhet av liknande arbete inom administration i offentlig förvaltning är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval och förbehåller oss därför rätten att påbörja intervjuarbetet innan ansökningstidens slut. Skicka därför in din ansökan så fort som möjligt.

Vaggeryds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och
annonsförsäljare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lotta Damberg
0370-67 8033
Facklig representant nås via kommunens växel
0370 67 80 00
Peter Sebenius
0370- 67 83 69
Ann Hennig
0370-67 83 10
Mona-Lill Sjöland
0370-67 83 36
Linda Morén
0393- 67 84 01
Mikaela Johansson
0370-67 80 22
Yvonne Frank Ljungberg
0393- 67 80 83
Isak Ceder
0370 67 83 39
Liv Borefur
0370-678319

Sammanfattning

Besöksadress

56821 Skillingaryd
None

Postadress

Box 43
Skillingaryd, 56821

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024