Vi söker nu en administratör som vill vara med och bygga upp en modern verk

Arbetsbeskrivning

Centraldiariet, inklusive arkiv, är en ny och myndighetsövergripande verksamhet med ansvar för Länsstyrelsens samlade ärendehantering. Verksamheten är sedan 1 oktober 2019 organiserad i en enhet vid den nyinrättade avdelningen för verksamhetsstöd. På avdelningen samlas även annat myndighetsgemensamt stöd såsom juridik, HR, kommunikation, ekonomi m.m.

Du kommer att tillhöra enheten för Centraldiariet och GIS, som består av ca 13 personer som arbetar med ärendehantering, arkiv- och GIS-frågor . Två av medarbetarna arbetar som samordnare (koordinatorer) för diariet respektive GIS. Vi arbetar övergripande med att utveckla, likrikta och digitalisera Länsstyrelsens administrativa processer. Vi är en stödjande enhet mot Länsstyrelsens olika verksamheter.

Vi söker nu en ytterligare administratör som vill vara med att bygga upp en ny, modern och framåtblickande verksamhet.

ARBETSUPPGIFTER
Som medarbetare på centraldiariet kommer du arbeta med varierande administrativa uppgifter, såsom utlämnande av allmänna handlingar, diarieföring, aktrensning och gallring i arkivet. Då verksamheten befinner sig i ett uppbyggnadsskede finns ett stort fokus på utvecklingsarbete, till exempel av översyn av arbetsprocessen och hur centraldiariet på bästa sätt kan vara ett stöd för Länsstyrelsens samlade verksamheter. Att löpande utveckla både ditt och gruppens arbete och processer är en naturlig del i arbetet. För att kunna vara en god kraft i vårt administrativa utvecklingsarbete ser vi gärna att du tidigare arbetat med att bygga strukturer och identifierat effektiviseringar i ärendeflödet. Du ingår i ett team tillsammans med övriga administratörer på centraldiariet.

KVALIFIKATIONER
Vi vill att du har utbildning inom administration, minst gymnasienivå. Vi vill att du har erfarenhet av att arbeta med diarieföring och har du också erfarenhet av arkivarbete ser vi det som meriterande. Vi ser gärna att dina erfarenheter av administration kommer från offentlig förvaltning samt att du har goda kunskaper om offentlighet och sekretess och dataskyddsfrågor. Om du i dina tidigare roller har gett service internt och externt, så är detta meriterande. Du är en van systemanvändare som uttrycker dig väl i tal och skrift.

Som medarbetare på centraldiariet behöver du kunna prioritera och samarbeta, både inom gruppen och med Länsstyrelsens olika enheter. Du behöver vara noggrann och strukturerad med ett prestigelöst förhållningssätt. Pedagogisk förmåga, servicekänsla samt att kunna göra olika arbetsuppgifter med ganska tvära kast är en förutsättning för att göra ett bra arbete. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Länsstyrelsen har en viktig samordnande roll vid samhällsstörningar och därmed ingår samtliga anställda i kris- och krigsorganisationen. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras innan anställning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ekonomidirektör Ingemar Strandmer
010-223 52 34
SACO Pontus Karlbom
010-223 52 82
ST Sofia Meyrold
010-223 52 96
Enhetschef Karin Sigvardsson
010-223 54 25
Funktionschef Elin Iseskog
010-223 54 31
HR-chef Ylva Jacobsson
010-2235245
Funktionschef Maria Taberman
010-223 53 76
Naturvårdshandläggare Nicklas Jansson
010-223 53 90
Enhetschef Madeleine Sjöberg Söderstedt
010-22 35 292
Receptionistansvarig Camilla Gyllström
010-223 52 26

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsstyrelsen Östergötland
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 mars 2020
  • Ansök senast: 14 april 2020

Besöksadress

Östgötagatan 3 Linköping
None

Postadress

Östgötagatan 3
Linköping, 58186

Liknande jobb


21 november 2024

21 november 2024

19 november 2024

15 november 2024