OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Information om tjänsten
Ghost Competence söker för vår kund Brokk AB:s räkning en eftermarknadsansvarig. I rollen som eftermarknadsansvarig kommer du främst att ansvara för eftermarknadsaffären för Brokk-koncernen dvs. Brokk AB, dotterbolag samt distributörer. Du kommer att ha stor möjlighet att påverka din roll samt vara en viktig del i utvecklingen av företaget. Vi tror att du som söker har erfarenhet av att arbeta kommersiellt mot eftermarknad alternativt försäljning.
Du som söker har god vana av upprättande av avtal och prissättning på produkter och tjänster från dina tidigare anställningar. Som person är du driven, gillar att ta dig an utmaningar, och brinner för utveckling.
Detta är ett rekryteringsuppdrag vilket innebär att Ghost Competence sköter rekryteringen men att du blir anställd hos Brokk AB. All kontakt gällande tjänsten ska gå via Ghost Competence.
Information om kundföretaget
Brokk AB utvecklar, tillverkar och marknadsför fjärrstyrda demoleringsmaskiner för bygg-, tunnel-, gruv- process- cement- samt nukleärindustrin. Idag arbetar ca 250 personer i koncernen, varav ett 80-tal vid huvudkontoret i Skellefteå och övriga i dotterbolag i USA, Tyskland, Schweiz, Storbritannien, Australien, Frankrike, Norge, Italien, Singapore, Förenade Arabemiraten, Belgien och Kina.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som eftermarkandsansvarig kommer du att tillhöra ledningsgruppen. I din tjänst kommer du att ansvara för att ta fram och implementera en plan för utveckling av eftermarknadsaffären. Detta innebär att du kommer ansvara för framtagande av b la. prissättning och prispolicy för reservdelar, att identifiera affärsmöjligheter, samt utveckling och upprättande av serviceavtal. Du kommer även att identifiera och ta fram förslag på nya affärsmöjligheter inom ansvarsområdet både för Brokk AB, deras dotterbolag och distributörer. Du kommer i rollen att ha personalansvar då du kommer att leda eftermarknadsavdelningen.
Vi söker dig som
Vi tror att du som söker har några årserfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du kan sitta som eftermarknadschef på ett företag idag men vara intresserad av att få vara med på en ny resa, eller vara en person som vill ta nästa kliv i karriären. Viss teknisk förståelse och kunnande är fördelaktigt för att snabbt komma in i rollen.
Som person är du analytisk, driven och tydlig. Detta är viktiga egenskaper då du i rollen kommer behöva fatta faktabaserade beslut och våga genomföra dessa, samt att tydlighet är viktigt för kommunikationen med personal och mot kunder, dotterbolag och distributörer.
Meriterande erfarenheter:
• Kommersiellt inriktat eftermarknadsarbete
• Erfarenhet av att jobba med eftermarknad på ett internationellt plan
• Erfarenhet av att jobba som eftermarknadsansvarig eller liknande på ett annat företag
Goda kunskaper i svenska och engelska både muntligt och skriftligt är ett krav.
Urval sker löpande, så var snabb in med din ansökan. Sök tjänsten genom att trycka på ”sök jobbet”. Skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev så har du större möjlighet att bli kontaktad av en av våra rekryterare. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@ghostcompetence.se
Fakta
START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
ANSTÄLLNINGSFORM: Tillsvidare
ORT: Skellefteå
URVAL: Sker löpande
SISTA ANSÖKNINGSDAG: 5/12
KONTAKT: Jonas Lindgren
Om oss
Ghost Competence är ett bemannings- och rekryteringsföretag. Var med på resan att bibehålla och skapa så många jobb vi bara kan i vår region. För mer information gå in på www.ghostcompetence.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Joakim Nimarker
070-6698572
Joakim Nimarker
070-6698572
Tobias Nilsson
070-6698550
Joakim Nimarker
Marlene Lundberg
Marlene Lundberg
0706698524
Jonas Lindgren
Marlene Lundberg
Jonas Lindgren
Marlene Lundberg
070-669 85 24