OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som tidigare arbetet med ekonomi-och verksamhetsstyrning inom offentlig sektor som vill vara med och utveckla ekonomistyrningen inom kultur-och fritidsområdet!
Om tjänsten
Du kommer att arbeta som ekonomiansvarig för kultur-och fritidsförvaltningen ute hos våran kund i kommunal sektor. I tjänsten ingår att stödja verksamheten i de ekonomiska frågorna samt att fungera som en operativ resurs i de ekonomiska analyserna och utredningar. I tjänsten kommer du även att arbeta kontinuerligt med att utveckla, effektivisera och kvalitetssäkra förvaltningens ekonomifunktion. Arbetet utförs i nära samarbete med förvaltningsledningen samt med förvaltningens controller och utvecklingsledare.
Arbetsuppgifter
Du kommer att:
• arbeta med att ta fram och sammanställa bokslutsarbete,
• årsredovisningar och delsårsraporter
• arbeta med budget-och prognosarbete
• uppföljning, löpande redovisning och interkontroller
Vi söker dig som har
• en akademisk utbildning med inriktning mot redovisning
• flera års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete från offentlig sektor
• gedigen erfarenhet av att arbeta i Agresso
• Goda kunskaper i Officepaketet med fokus på Excel
• flytande svenska i tal och skrift
meriterande
• om du tidigare arbetat i kommunal sektor
• erfarenhet av ekonomisk hantering av stora anläggningar, lokaler och investeringar
Personliga egenskaper
för att lyckas och trivas i rollen så tror vi att du:
• har en positiv inställning
• har en stark samarbetsförmåga
• på ett pedagogiskt och lättbegripligt sätt kan förklara komplexa termer så det blir försåtligt för dina medarbetare
• har en stark analytisk förmåga
• har ett strukturerat och noggrant arbetssätt
OM ANSTÄLLNINGEN
Placeringsort: Stockholm i dagsläget förekommer hemarbete
Tjänstgöringsgrad: Heltid 39,5h i veckan
Tillträde: Omgående- t.om med sista september med god chans för förlängning
Anställningsform: Visstidsanställning
OM ANSÖKNINGSPROCESSEN
Du gör din ansökan genom att klicka på ansök längst ned i denna annons. Vi vill att du med din ansökan bifogar CV samt personligt brev där du redogör för din relevanta erfarenhet för rollen. Ansökningar som kommer in via brev eller e-post tar vi tyvärr inte med i rekryteringsprocessen.
Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut, så välkommen med din ansökan redan idag!
För frågor om tjänsten - kontakta bemanning.stockholm@lernia.se
Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta info@lernia.se
Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin
Hanna Karlsson