Vi söker nu en ekonomiansvarig till vår kund inom kommunal sektor!

Vi söker nu en ekonomiansvarig till vår kund inom kommunal sektor!

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som tidigare arbetet med ekonomi-och verksamhetsstyrning inom offentlig sektor som vill vara med och utveckla ekonomistyrningen inom kultur-och fritidsområdet!

Om tjänsten

Du kommer att arbeta som ekonomiansvarig för kultur-och fritidsförvaltningen ute hos våran kund i kommunal sektor. I tjänsten ingår att stödja verksamheten i de ekonomiska frågorna samt att fungera som en operativ resurs i de ekonomiska analyserna och utredningar. I tjänsten kommer du även att arbeta kontinuerligt med att utveckla, effektivisera och kvalitetssäkra förvaltningens ekonomifunktion. Arbetet utförs i nära samarbete med förvaltningsledningen samt med förvaltningens controller och utvecklingsledare.

Arbetsuppgifter

Du kommer att:

• arbeta med att ta fram och sammanställa bokslutsarbete,
• årsredovisningar och delsårsraporter
• arbeta med budget-och prognosarbete
• uppföljning, löpande redovisning och interkontroller

Vi söker dig som har

• en akademisk utbildning med inriktning mot redovisning
• flera års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete från offentlig sektor
• gedigen erfarenhet av att arbeta i Agresso
• Goda kunskaper i Officepaketet med fokus på Excel
• flytande svenska i tal och skrift

meriterande

• om du tidigare arbetat i kommunal sektor
• erfarenhet av ekonomisk hantering av stora anläggningar, lokaler och investeringar

Personliga egenskaper

för att lyckas och trivas i rollen så tror vi att du:

• har en positiv inställning
• har en stark samarbetsförmåga
• på ett pedagogiskt och lättbegripligt sätt kan förklara komplexa termer så det blir försåtligt för dina medarbetare
• har en stark analytisk förmåga
• har ett strukturerat och noggrant arbetssätt

OM ANSTÄLLNINGEN

Placeringsort: Stockholm i dagsläget förekommer hemarbete

Tjänstgöringsgrad: Heltid 39,5h i veckan

Tillträde: Omgående- t.om med sista september med god chans för förlängning

Anställningsform: Visstidsanställning

OM ANSÖKNINGSPROCESSEN

Du gör din ansökan genom att klicka på ansök längst ned i denna annons. Vi vill att du med din ansökan bifogar CV samt personligt brev där du redogör för din relevanta erfarenhet för rollen. Ansökningar som kommer in via brev eller e-post tar vi tyvärr inte med i rekryteringsprocessen.

Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut, så välkommen med din ansökan redan idag!

För frågor om tjänsten - kontakta bemanning.stockholm@lernia.se

Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta info@lernia.se

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin

Hanna Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 april 2021
  • Ansök senast: 15 maj 2021

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, NYKÖPING
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

12 november 2024

Ekonomichef

Ekonomichef

12 november 2024