OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
WorkShop – The consumer experience agency är Nordens största och ledande retailbyrå. Vi hjälper några av världens största varumärken ge sina konsumenter en shoppingupplevelse i världsklass genom att erbjuda strategiska, kreativa och taktiska sälj- och marknadsföringstjänster. Vi finns i samtliga nordiska länder, Benelux och Paris. Vi är över 250 anställda, omsätter cirka 250 miljoner och är utsedda till Gassell företag i flera år. Vi har en stark och driven kultur som präglas av kamratskap och mångfald.
WorkShop letar nu efter en HR-assistent till vårt Stockholmskontor! Du blir en del av vår HR-avdelning och kommer i första hand fokusera på lön, men över tid också att stötta i andra HR-relaterade uppgifter. Vi söker dig som trivs med att arbeta varierat och har ett serviceinriktat tänk. Detta är en ny roll hos oss så vi tror att det är viktigt att du trivs i en roll och i en miljö där du själv är med och påverkar hur dina arbetsuppgifter utvecklas över tid.
Arbetsuppgifter
• Månatlig administration kring lönekörningen, från insamling av underlag till intern rapportering av färdigt lönematerial
• First point of contact gentemot externa löneleverantörer i Norden
• Stöd och support till medarbetare och chefer vid lönerelaterade frågor
• Löpande utveckling och effektivisering av lönerutiner
• Administrativt stötta HR-funktionen i HR-relaterade uppgifter
• Samarbeta med vår Ekonomi-avdelning gällande löner och statistik
• Hantera personaladministration i olika system
Din profil
• Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
• Du är noggrann, strukturerad och engagerad i ditt arbete
• Du har lätt för att samarbeta och kommunicera
• Du har god datorvana och det är meriterande om du har systemerfarenhet
• Erfarenhet av lön
• Meriterande om du har grundläggande kunskaper inom ekonomi och bokföring
• Meriterande om du har kunskap och erfarenhet inom HR
Är du intresserad av att jobba med oss och bli en del av vårt härliga gäng? Vi erbjuder dig en tjänst inom ett ledande företag som satsar på din kompetensutveckling samt arbetar för en trygg och god arbetsmiljö. Vi har även kollektivavtal och konkurrenskraftiga förmåner.
Övrig information
Start: Omgående
Omfattning: Visstidsanställning, initialt 20h/vecka i 6 månader, med chans till förlängning och eventuellt ökning av sysselsättningsgrad
Placering: Nya fina lokaler på Södermalm i en kombination med möjlighet till distansarbete
Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag är söndag 14 mars. Vi tar inte emot ansökningar via mail.
Läs mer om oss och vårt företag på www.work-shop.com och följ oss gärna på sociala medier!
Facebook och LinkedIn: WorkShop The Retail Agency. Instagram: @workshopretail