OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en HR manager till vårt Telenor Sverige-konto
Som HR Manager är du ansvarig för området People & Culture inom kontot som omfattar ca 500 medarbetare. Kontot bedrivs genom vår verksamhet på siterna i Kalmar och på Cypern men också inom ramen för vår virtuella organisation med en stor del personal som arbetar på heltid hemifrån runt om i Sverige.
Inom ramen för uppdraget ansvarar du dels för det strategiska arbetet kopplat till olika HR-processer så som arbetsmiljö, organisation, kommunikation och ledarskap men också för det operativa HR-arbetet där du och ditt team stöttar organisationen gällande bland annat facklig dialog, arbetsrätt, medarbetarfrågor, chefsstöd och siterelaterade frågor.
Till din hjälp har du ett team bestående av två HR Generalister, en People Department Consultant och en Facility Manager som rapporterar till dig. Arbetet inom People & Culture kommer att genomsyras av COPC:s ramverk men varje enskild process behöver kontinuerligt utvärderas för att vara relevanta och för att ge maximal effekt.
Du kommer att vara ansvarig för People området internt, samt agera som vår motpart gällande detta område mot vår klient, Telenor Sverige. Du kommer att ingå i kontots ledningsgrupp och du kommer att rapportera direkt till Area Director.
Vi söker
För att bli framgångsrik i rollen är det av yttersta vikt att du kan arbeta strukturerat, affärsorienterat, självständigt och proaktivt. Som ledare behöver du kunna agera som en förebild samt inspirera och motivera ditt team och andra inom kontot till att arbeta med uppsatta processer i enlighet med dina egna och bolagets värderingar.
Vi ser att du kan kommunicera på ett professionellt sätt på både svenska och engelska och både internt och externt. Du är duktig på att pusha dig själv och ditt team mot nya nivåer på egen hand i en ständigt förändrande miljö med högt tempo och du är bra på att hantera stressiga perioder genom att prioritera och kommunicera.
Du är analytisk och duktig på att skapa underlag, förmedla dina slutsatser och budskap på ett pedagogiskt sätt, verbalt så väl som skriftligt.
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom området eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du varit i ledarposition tidigare och om du har erfarenhet från telekom, HR eller BPO-verksamhet.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.
Kort om Sitel och våra värderingar
Som en global ledare inom end-to-end kundupplevelse (CX)-produkter och lösningar samarbetar Sitel Group med världens mest älskade varumärken. Från Fortune 500-företag till lokala startups, för att bygga startare relationer med sina kunder genom att skapa meningsfulla kontakter som ökar varumärkets värde. Med 100 000 människor runt om i världen – som arbetar hemifrån eller från någon av våra CX-hubbar – kopplar vi säkert samman populära varumärken med sina kunder över 4,5 miljoner gånger varje dag på över 50 språk. Oavsett om de är digitala eller röstbaserade, ger våra lösningar en konkurrensfördel för våra kunder. Vår prisbelönta kultur bygger på 35+ års branschledande erfarenhet och engagemang för att förbättra medarbetarnas upplevelse.