Vi söker nu en HR- och löneadministratör till Unike Förskolor AB

Vi söker nu en HR- och löneadministratör till Unike Förskolor AB

Arbetsbeskrivning

Unike Förskolor AB söker nu en HR- och löneadministratör!
Vi söker nu en engagerad och strukturerad HR- och löneadministratör som vill bli en del av vårt lilla team. Hos oss blir du en viktig del där du får ansvara för både löneadministration och HR-processer för att säkerställa att våra anställda får bästa möjliga stöd, support och service.
Unike Förskolor AB är ett utbildningsföretag som idag har 10 förskolor i Nacka, Tyresö och Vimmerby. Unike Förskolor är en del av Atvexagruppen, Atvexa är en långsiktig ägare till verksamheter inom förskola och skola, med visionen ”vi skapar de bästa förutsättningarna för alla barn, elever och medarbetare att växa”.
Du är välkommen att ingå i ett litet och härligt team med ett nära samarbete med ekonomichef, vd och vice vd. Din arbetsplats är på Unikes huvudkontor i Ektorp, Nacka.
Arbetsuppgifter:
Ansvara och förbereda för löneberedning och hantering av hela löneprocessen både månadsvis och de årliga revisionerna inklusive administration för ca 240 anställda.
Administrera personalfrånvaro, semester och andra personalrelaterade frågor.
Rapportera och göra anmälningar till Försäkringskassan, Collectum och Fora.
Rapportera eventuella beslut till Kronofogden.
Rapportera in deklaration till SKV samt inbetala och redovisa skatter och arbetsgivaravgifter.
Ställa ut arbetsgivarintyg och hantera rapportering av statistik till bland annat SCB och Svenskt Näringsliv.
Uppdatera lönesystemet i enlighet med gällande regler (årsskifte, semesterberäkningar, lönerevisioner etc.
Ansvara för lönekartläggningen årligen.
Ge stöd, support och service till våra rektorer vid uppföljningar, rekrytering, onboarding och frågor kring arbetsrätt samt hantera och förbättra processer och system inom HR.
Ge support och service till våra medarbetare rörande tidsrapportering och lönefrågor.
Fakturera kunder (vårdnadshavare), uppdatera faktureringsunderlag samt eventuell kontakt med kunder.

Dina kvalifikationer:
Eftergymnasial utbildning inom lön eller utbildning som vi anser vara likvärdig.
Minst 2 års erfarenhet av löneadministration och erfarenhet av arbete i Visma lön 600 och Fortnox.
Branscherfarenhet av HR.
Flytande svenska i tal och skrift.
Goda Excel kunskaper.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. I den här rollen är det viktigt att du är strukturerad, noggrann och serviceinriktad. Du har en god kommunikativ förmåga och kan svara på frågor från rektorer och medarbetare på ett pedagogiskt sätt. Vidare har du lätt för siffror, är analytisk och trivs att arbeta med problemlösning i ett högt tempo.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% och tillträde sker enligt överenskommelse, vi tillämpar provanställning på 6 månader.
Vi har individuell lönesättning, kollektivavtal och friskvårdsbidrag.
Vi erbjuder även flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete för ett balanserat arbetslivsförhållande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Camilla Tjörnemo
0703484859
VD Axel Alm
08-7612626
Moa Johansson
ansokan@misa.se
Försäljningschef Anders Jansson
040-358300
VD Peter Carlsson
040-358300
Personalchef Henrik Lundback
225-35802
Affärsrörelsechef Jonas Nyberg
0225-35813
Produktionsledare Tommie Andersson
070 255 21 73
Enhetschef Lina Werning

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Huvudkontoret Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 november 2024
  • Ansök senast: 11 december 2024

Besöksadress

Regeringsgatan 25
Stockholm

Postadress

Regeringsgatan 25
Stockholm, 11153

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

31 oktober 2024

24 september 2024