OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker för ett uppdrag på ett år med start 1 augusti en interim enhetschef till ett reningsverk i Närke
Dina arbetsuppgifter
- Verksamhets-, ekonomi-, personal- och arbetsmiljöansvar för enheten tillsammans med gruppchef
- leda verksamheten mot uppsatta mål och att resultat uppnås inom ramen för tilldelade resurser
- skapa förutsättningar för medarbetarna att utföra ett arbete med önskad kvalitet för dem som verksamheten är till för
- skapa en bra arbetsmiljö och bidra till att vara en attraktiv arbetsplats
- leda och vara ett stöd för enhetens medarbetare
- sammanställa och följa upp budget för drift och investeringar
- identifiera och analysera utvecklingsbehov och initiera åtgärder
- vara en ambassadör i kontakter med politiker, intressenter och samarbetspartners
- känna till och följa gällande lagar, policys och rutiner för verksamheten
- arbete i personal- och ekonomisystem
- rapportera till verksamhetschef
Dina kvalifikationer
- akademisk examen inom relevant område eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedömas likvärdig
- dokumenterad chefserfarenhet med personal-, ekonomi-, och verksamhetsansvar
- dokumenterad erfarenhet av att driva förändrings- och utvecklingsarbete med framgångsrikt resultat
- erfarenhet av liknande roll
- B-körkort
Har du erfarenhet från VA-området och/eller energiområdet är det meritande. Även erfarenhet av offentlig förvaltning är meriterande.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 010
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson