OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
About the Customer:
En av Sveriges storbanker.
About the Team
Assignment description
Banken accelererar utvecklingen för att möta framtidens kundbehov och fördjupar sin satsning på designdrivet arbetssätt. Nu söker banken en junior UX Designer med uppdrag att stötta utvecklingen av bankens låneaffär, främst inom bolån.
Du kommer tillhöra bankens designorganisation Experience Design som organiserar all digital designkompetens; UI Designers, UX Designers, UX Researchers, UX Writers och Service Designers. Du är därigenom med i vårt växande och dynamiska designgemenskap där du får stöttning och förväntas bidra till fantastiska kundupplevelser för våra kunder och ökad designmognad i organisationen.
Ditt arbete kommer få påverkan på tjänster som används av miljontalskunder.
Must haves
Kompetenskrav:
Några års erfarenhet av User Experience design
Erfarenhet att arbeta med praktisk UX i utvecklingsteam.
Är T-formad med bred UX-kompetens, men din specialistdel bör vara interaktionsdesign.
Du brinner för de optimala flödena och genuint bryr dig om att resultatet blir pixel perfekt.
Är skicklig på att kommunicera och visualisera dina idéer i form av digitala prototyper, gränssnitt och skisser.
Är van att arbeta i tvärfunktionella agila team tillsammans med utvecklare.
Behärskar det svenska språket i tal och skrift.
Har erfarenhet av att arbeta lean-agilt, arbeta enligt SAFe.
Följande är särskilt meriterande
Erfarenhet och kunskap från bank och/eller försäkring