OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Energi och glädje smittar av sig! Vi vill att du smittar oss och våra gäster!
Chalmers Konferens & Restauranger är ett expansivt bolag som finns på ett flertal ställen i stan, tex. Chalmers Campus Johanneberg, Lindholmen Science Park och på Universeum. Totalt sett driver vi 24 restaurangenheter, två av Göteborgs största konferensanläggningar, företagsreceptioner samt cateringverksamhet. Att expandera och växa ställer krav på oss som företag, inte minst när det gäller hållbarhet. Vi vill jobba med ett hållbart ledarskap, en hållbar arbetsmiljö och en hållbar miljöpåverkan. Vi menar att vi jobbar med hållbarhet på riktigt och vi vill därför att alla som jobbar hos oss ska tycka att det är lika viktigt.
Vi söker dig som ska ta vår konferensanläggning Chalmers Conference Centre till nästa nivå! Kan du känna igen dig i beskrivningen nedan och i våra kärnvärden Pålitlig, Personlig och Passionerad tror vi att detta är en tjänst för dig!
Arbetsuppgifter
Vi söker en energisk och ambitiös person med en positiv inställning till utmaningar som kommer längs vägen! Du är vårt ansikte mot kunden från inkommande förfrågan, genom planeringen för att sen möta, se och ta väl hand om gästerna för konferenser och större projekt såsom internationella konferenser och banketter.
Som Konferensansvarig kommer du att ha det yttersta ansvaret för våra större event och konferenser och du arbetar aktivt med att sälja in dem för att sedan genomföra dem med stöd av kollegor. Du har redovisningsansvar för dina intäkter och kostnader men också ett ansvar för att gästen trivs och att organisationen och anläggningen har rätt fokus och bemanning när just din kund genomför sitt arrangemang hos oss. Du arbetar med produktutveckling inom anläggningen för att optimera kundupplevelsen och försäljningen. Som projektledare har du också intern och externt informationsansvar och kvalitetssäkring rörande dina projekt då vi finns i en samverkansmiljö med många intressenter.
Mer konkret kommer du att:
· Hantera inkommande förfrågningar och ansvara för att vi håller en hög servicenivå i den innesäljande verksamheten.
· Tillsammans med kunden, kollegor i drift och produktion samt med samarbetspartners planera genomförandet av konferensen eller eventet.
· Optimera personalresurser i driften efter behov och kompetens.
· Leda arbetet och service vid konferenser, arrangemang och banketter upp till 1000 personer.
· Kvalitetssäkra leverans av servicetjänster under genomförandet.
· Ansvara för fakturering och återbokning.
· Projektredovisning samt driftsekonomi med kontering, behovsanalys, redovisning av resurser samt inventering
Arbetstiden är främst förlagd dagtid under veckans alla dagar inklusive helger där kvällsarbete kan förekomma.
Kvalifikationer
En stor social kompetens är nödvändig då du kommer att ha många kontakter både med enskilda och grupper, internt och externt. Goda kunskaper i engelska i skrift och tal är ett krav. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet att arbeta med akademi eller har en grundläggande förståelse kring den akademiska världen.
Du bör ha arbetat med projektledning eller innesälj i en större verksamhet inom restaurang/service/konferens. Det är meriterande om du har arbetat med försäljning/kundrelationer och om du har arbetat med Caspeco Business Control. Som person är du trygg i dig själv med karaktär av stark drivkraft, ambition och fokus på resultat. Vidare är du flexibel, strukturerad och drivs av att skapa bästa lösningen för både kund och oss som bolag.
Du behöver ha lätt för att arbeta i nära samverkan med andra, men arbetet kräver stort eget ansvar och förmåga att fatta självständiga beslut.
Din titel är Konferensansvarig med tyngd på det säljande projektledararbetet såsom beskrivningen ovan avspeglar.
Ansök via mail på rekrytering@chalmerskonferens.se senast 2022-04-15
Då vi framöver söker ett flertal tjänster så kommer vi att göra ett urval när du sänt in din cv och är du aktuell för tjänsten kommer vi att kalla till en intervju. I ämnesraden får du gärna skriva Konferensansvarig Johanneberg.
Anställningsform
Heltid. Tjänsteman.
Lön
Enligt överenskommelse
Tillträde
Enligt separat överenskommelse.
Kontaktpersoner
För frågor om tjänsten, kontakta vice VD Eva Tobisson, eva.tobisson@chalmerskonferens.se
Besök gärna vår hemsida http://www.chalmerskonferens.se för mer information om oss.
Vi ser fram emot att höra från dig!!
Kontaktpersoner på detta företaget
Köksmästare Johan Edwardsson
Marcus Danielsson
031-7723921
Driftschef Linda Fahlman
031-7723919
Ass.Restaurangchef Maria Liljered Hansson
031-7723952
Köksmästare Anders Holm
Driftschef Linda Fahlman
Köksmästare Peter Olsson
Köksmästare Peter Olsson
031-7723955