OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
• Vi söker nu en kundservicemedarbetare på halvtid till Kundservice.
Att avfallshantering, energiförsörjning samt vatten och avlopp fungerar är avgörande för att Ölandsbornas vardag ska fungera och vi på Borgholm Energi är glada över att få vara en del av just den vardagen hos våra drygt 13 000 privat- och företagskunder. Vi arbetar för att driva och utveckla Öland och för att skapa en hållbar framtid krävs omtanke om miljön, klimatet och nästa generation. Vårt mål är att vara ett långsiktigt och hållbart bolag och vi tänker vara helt fossilfria senast 2030.
Vi är ett kommunägt bolag där Borgholm Energi Elnät AB är moderbolag och Borgholm Energi AB som driver övriga verksamheter är dotterbolag. Hos oss finns cirka 65 medarbetare och huvudkontoret är centralt beläget i Borgholm. Vi bryr oss om våra kollegor och uppmuntrar varandra. Vi värdesätter nya idéer och sätt att arbeta. Teamandan är stark och vi uppskattar personer som gillar att arbeta tillsammans för att nå gemensamma mål. Vår arbetsmiljö präglas av värme och ömsesidig respekt - det är kul att gå till jobbet!
Vi intervjuar löpande - så skicka in din ansökans redan i dag!
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en kundservicemedarbetare. I rollen som kundservicemedarbetare för Borgholm Energi kommer du att vara personen som kunderna oftast kommer i kontakt med först, vilket innebär att du kommer att vara bolagets ansikte utåt och få chansen att representera vårt gemensamma varumärke!
Du ingår i ett mindre team där du och dina kollegor hanterar inkomna kundärenden som kommer till oss via telefon, mejl eller besök. Svårighetsgraden i förfrågningarna är varierande och stundtals komplexa. Vissa ärenden löses relativt snabbt och andra mer av den komplexa sorten tar längre tid och oftast kräver samarbete mellan kollegor och andra verksamheter.
Fokus ligger först och främst på kundnöjdheten och därför är ditt uppdrag att kunna bemöta våra nya och befintliga kunders förfrågningar genom att leverera rätt information och säkerställa att kunden alltid får absolut bästa service, vid varje tillfälle. Frågor som kan förekomma är exempelvis registrera felanmälan, besvara fakturafrågor, adressändringar, registrera nya kunder, hantera flyttanmälan, betalningsärenden, mätarbyten, mm.
KVALIFIKATIONER
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser gärna att du har förmågan att snabbt och effektivt ta initiativ, samt kunna tackla utmaningar i realtid. Du sätter alltid kunden i fokus och kundens utmaningar samtidigt som du är tillmötesgående i ditt bemötande. Därtill är du en person som har lätt för att samarbeta, förmedlar en positiv energi, ser utmaningar som något kul och alltid är redo lära dig något nytt!
Det är önskvärt att du jobbat med kundservice tidigare, för att du ska ha snabb uppstart hos oss. För att lyckas i denna tjänst så krävs det att man trivs i ett serviceyrke med ett ständigt flöde av många ärenden och kontakter, med olika typer av personer och med olika typer av frågor.
Du har följande kvalifikationer:
- Kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
- Avslutad gymnasieutbildning.
- Erfarenhet från liknande kundservicerelaterad roll, gärna med inslag av att arbeta med telefon och dator som verktyg.
- God samarbetsförmåga, kan arbeta både i grupp och individuellt.
- God datorvana och erfarenhet samt kunskap inom Office-paketet.
Det är meriterande med erfarenhet inom branschen samt arbete i BFU.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.
Före erbjudande om anställning ska ett utdrag ur Polisens belastningsregister uppvisas. Detta görs som ett sista steg i rekryteringsprocessen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef kommunikation och kundtjänst Anna Thisell
0485-88311
Produktionschef VA - Reningsverket Tina Pile
0485-88240
Fjärrvärmeverken Patrik Lindvall
0485-882 70
Driftledare Återvinning och avfall Catherine Hevelius
0485-88357