OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ricoh Sverige AB är ett ledande företag inom dokument- och informationshantering.Ricoh Sverige rapporterar till Ricoh Europe PLC i London, huvudkontoret för EMEA-regionen.Ricoh Sverige erbjuder heltäckande lösningar för kundernas IT-miljöer och har ett brett utbud av utrustning, programvara, tjänster, outsourcing- och konsultverksamhet.Den beräknade omsättningstakten i Ricoh Sverige AB motsvarar cirka 1 500 Mkr, bolaget har över 600 anställda och en rikstäckande organisation med verksamhet på 26 strategiska orter i Sverige.Vi söker nu en Logistikadministratör till vårt huvudkontor i Solna Arbetsbeskrivning Ricoh AB söker en administratör som självständigt kan utveckla och förvalta våra administrativa rutiner inom logistiken.Du blir vår kontakt mot våra interna/externa kunder när det gäller: - Följa upp reklamationer.- Hantering av returer och krediteringar gentemot kund - Transportplanering/bokning.- Upplysa kunder om leveranser mm. Kravspecifikation Du som söker bör ha gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning eller liknande.Då vi jobbar intensivt och nära våra kunder är det extra viktigt med noggrannhet och känsla för hög kvalitet och god service.Du har tidigare arbetslivserfarenhet av breda administrativa arbetsuppgifter.Du har förmodligen tidigare verkat i en säljinriktad miljö med täta kontakter med olika kunder.Du skall även vara en van datoranvändare och van att arbeta i Office. Som person bör du vara positiv, initiativrik och självgående. Tjänsten skall tillsättas omgående och är på heltid. Ansökan Ansökan med meritförteckning skickas senast den 20 maj via e-post till Logistikadministratör Solna.?