OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Att arbeta på Saab Saab är ett möjligheternas företag. Ett företag där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet. Vi är stolta över att vara en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare, något som alla medarbetare bidrar till. Saab förser den globala marknaden med världsledande produkter, tjänster och lösningar som sträcker sig från militärt försvar till civil säkerhet. Saab har verksamhet och medarbetare på alla kontinenter och utvecklar, anpassar och förbättrar ständigt ny teknologi för att möta kundernas förändrade behov. Saab har 13 800 medarbetare. Försäljningsintäkterna uppgår till 23 miljarder kronor. Forskning och utveckling motsvarar nära 20 procent av omsättningen. Din arbetsplats Saab Shared Services, en koncernavdelning inom Saab-koncernen, stödjer affärsenheter och bolag inom Saab[genom att tillhandahålla efterfrågade funktioner och tjänster. HR Center är en del av Saab Shared Services, som arbetar för att Saab skall nå de övergripande HRmålen och för att ge ett professionellt stöd i det dagliga arbetet. HR Center är indelat i Rekryteringscenter, Competence Management, International assignments, HR-utveckling och Administrativ Support samt ett Lönecenter. Vår huvudsakliga uppgift är att se till att Saabs anställda får rätt lön utbetald i rätt tid. Vi handlägger också reseräkningar, pensioner och försäkringar samt sjuk- och friskadministration. Vi finns på flera orter i Sverige med störst koncentration i Linköping. Att arbeta på Saabs Lönecenter innebär att man arbetar i en serviceorganisation med specialistinriktning. De system vi använder oss av är för lön - Personec L, för reseräkningar - RESAX, för tid - IFS, Agresso och TPR. Avtalsområden är Almega IT och Teknikföretagen. Din roll Som löneadministratör arbetar du med löneadministration åt någon eller några av Saabs affärsenheter. I arbetsuppgifterna ingår bl a att bereda löner, sköta administration av försäkringar och pensioner samt att ge support åt vår kund. Det kan även ingå arbete med våra tidsystem. Dina kvalifikationer Gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk inriktning. Du har mycket gott ordningssinne och tycker om att arbeta med siffror och fakta. Det är viktigt att du har lätt för att samarbeta med andra. Har du kunskap om våra system och avtal ser vi det som en stor fördel. För att lyckas är det viktigt att du är serviceinriktad och att du är en god kommunikatör då tjänsten innebär mycket kontakter med kund. Erfarenhet från löneadministrativt arbete och kunskaper i Excel och Word är ett plus. [
Kontaktpersoner på detta företaget
Rickard Göransson, sektionschef
+46 8 580 856 14
Åsa Aldingsson, HR
+46 8 580 851 31
Clas Ekman
+46 8 580 853 56
Christer Gustavsson, rekryterande chef
+46 13 23 17 57, +46 730 345 412
Paula Törnvall, HR
+46 13 18 45 28
Anders Pettersson, rekryterande chef
+46 13 184288, +46 734 184288
Bernt-Ove Lindh, HR-utvecklare
+46 13-185610, +46 734-185610
Erik Gustavsson, handledare
+46 13 231612
Stefan Thuresson, rekryterande chef
+46 13-182714, +46 734-182714
Tomas Ireman, områdeschef
+46 13-182595, +46 734182595