Vi söker nu en Mid-level och en Senior Onsite tekniker

Vi söker nu en Mid-level och en Senior Onsite tekniker

Arbetsbeskrivning

InfoCare Service AB erbjuder dig goda karriärmöjligheter och spännande uppdrag inom områden som installation, driftsättning och teknisk support.

Vi är Nordens ledande, oberoende tjänsteleverantör och i Sverige har vi kontor på 24 orter där våra konsulter och tekniker dygnet runt och året om ser till att våra kunder, små som stora, har fungerande och lönsamma IT-system. Våra största kunder återfinns hos allt från dagligvaruhandeln till myndigheter från norr till söder. Nu växer vi ytterligare och söker ännu fler, engagerade kollegor.

Vill du bli en av oss?

Det händer mycket på InfoCare och nu finns ett gyllene tillfälle för dig som vill bli en av oss och vara med i en mycket spännande tid. Våra kunder väljer InfoCare som en långsiktig affärspartner och vi har flera nya spännande affärer framför oss. Alla ledare inom InfoCare arbetar aktivt med frågor som medarbetarengagemang, hälsa och tillväxt.

Du är vår specialist och ambassadör på plats hos kunden och dina arbetsuppgifter varierar utifrån vilken roll du har. Och vilka roller hittar man hos oss? Våra kunduppdrag är allt ifrån strategiska, komplexa roller till kortare projekt och kunderna återfinns inom bland annat fordonsbranschen, teknikföretag, myndigheter mm.

För de här uppdragen söker vi en Mid Level och en Senior Onsite Tekniker

Från starten och under hela din anställning har du har en nära dialog med din konsultchef som finns där för dig och har sitt främsta fokus på att du ska må bra, utmanas och utvecklas i din roll.

Självklart erbjuder vi också en rad förmåner som ingår i en anställning hos oss. Vi är kollektivavtalsanslutna genom Almega IT- och Telekomföretagen.

Om Rollen:

Vi söker nu en Mid Level och en Senior Onsite Tekniker

Arbetsuppgifter
I din roll som On-site supporttekniker kommer du att hjälpa användare med diverse IT-relaterade problem över telefon, remote eller mail eller genom att träffa dem på arbetsplatsen. Du kommer hjälpa användare med mailproblem, skrivarproblem kundspecifika applikationer och andra IT-problem som dyker upp för den du supporterar.

Din profil
För att passa för rollen som supporttekniker ser vi gärna att du har någon form av eftergymnasial utbildning inom IT, eller motsvarande. Du behöver ha någon erfarenhet från liknande arbete tidigare.

Du vågar ta egna initiativ och förstår god service. Är positiv, pedagogiskt lagd och möter dina kollegor på ett respektfullt och trevligt sätt. Din personlighet spelar stor roll för att passa in i arbetet som Onsite-support.

Du felsöker, löser olika behörighets- och kontohanteringsfrågor samt hanterar ärenden kopplat till applikationer och system som Office 365, Web, telefoni, integrationer, skrivare, enklare felsökning av nätverk samt hårdvara.

Microsofts operativsystem inom både klient och server.

Kunskaper inom nätverk (TCP/IP, DNS, DHCP) samt Active Directory (AD)

Vi tror att du har några års erfarenhet av liknande arbete.

Körkort: B krävs

Språk: Svenska och Engelska

Start: ASAP

Längd: Tillsvidare

OBS! CV måste skickas på engelska.

Kontaktpersoner på detta företaget

Infocare

Infocare
0767223155
Infocare

Infocare

Infocare

Infocare

Infocare

Sammanfattning

  • Arbetsplats: InfoCare
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 september 2021
  • Ansök senast: 1 oktober 2021

Besöksadress

Karlsbodavägen 39
None

Postadress

16102
0180, 16102

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024