OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta på ett högteknologiskt företag? Vi söker en operativ inköpare till Saab Aeronautics i Linköping. Uppdraget kommer initialt pågå under ett år men med möjlighet till förlängning.
Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 14 700 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av intäkterna går till forskning och utveckling.
Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag som ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Det är också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som operativ inköpare kommer du att ingå i ett team med strategiska inköpare. Du blir en viktig del av Saabs dagliga produktionsstyrning och din roll som operativ inköpare är att stödja avdelningens strategiska inköpare med upphandling/köp av material, främst där avtalade priser saknas. Arbetet innebär även att stödja avdelningens strategiska inköpare med uppdateringar av parametrar i affärssystemet. Dina arbetsuppgifter innebär även upplägg av artiklar, orderläggning, hantera upphandling av icke artikelbundet material och tjänster, vilket innebär förfrågan, utförda inköpsordrar och uppföljning av fakturahantering. Arbetet innebär ett nära samarbete med kollegor på olika avdelningar och du kommer att arbeta i affärssystemet IFS.
Din profil
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av inköpsarbete och har god förståelse för inköpsprocesser samt logistikflöden. Vi ser gärna att du är utbildad inom teknik, inköp, logistik, ekonomi eller annat relevant område. Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta i affärssystem. Tjänsten kräver att du har goda språkkunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift.
Som person krävs det att du är affärsmässig och att du är en flexibel teamspelare som trivs med att ha många olika arbetsuppgifter. Vi ser att du är en duktig kommunikatör som trivs med att ha många kontaktytor och som värnar om goda relationer. Du har även ett strukturerat arbetssätt och trivs med ordning och reda omkring dig.
Ansökningsförfarande
Urval och intervjuer sker löpande så tveka inte att skicka din ansökan till www.industrikomeptens.se redan idag!
Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Linda Strandman, 013 32 92 13
Väl mött med din ansökan!
Om oss
Industrikompetens och Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av Rekrytering, Bemanning och Omställning och våra kunder finns främst inom industri och IT. På uppdrag av våra ägare är vi djupt engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor och fungerar som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk.
Kontaktpersoner på detta företaget
Susanne Dahl
0730- 72 66 37
Linda Strandman
Lotta Weberg Hoff
0767-781502
Linda Strandman
076-778 15 10
Patrik Funke
076-778 15 29
Jessica Jacobsson
013-32 94 02
Patrik Funke
013-32 94 22
Jessica Jacobsson
013-329402
Linda Strandman
0767781510
Tobias Knutson
013-32 94 23