Vi söker nu en planerare/samordnare till hemtjänsten i Lekeberg!

Arbetsbeskrivning

Lekeberg ligger mitt emellan storstadens utbud och landsbygdens idyll!
Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter. Vi strävar emot att vara en effektiv, hållbar och trygg kommun för våra kommuninvånare och medarbetare.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar! Vill du vara med på resan? Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se

Socialförvaltningen bedriver en bred verksamhet inom äldreomsorg, funktionshinderområdet, hälso- och sjukvård samt individ- och familjeomsorg. Vi har för närvarande ca 250 medarbetare.
Vill du arbeta inom vår förvaltning så är du i en organisation där vi sätter människors behov av stöd i centrum. Ett bra bemötande och ett professionellt förhållningssätt till våra brukare är ett ledord för kvalitet inom vårt arbete. Vi arbetar utifrån ett synsätt där vi i alla led fokuserar på att de resurser och förmågor som finns hos varje människa ska tillvaratas. Vi uppmuntrar till delaktighet och eftersträvar alltid ett gott bemötande med respekt för den personliga integriteten.




ARBETSUPPGIFTER
Är du vår nästa stjärna inom hemtjänstens planering och samordning?
Söker du ett jobb där du får arbeta självständigt, ta ansvar och verkligen göra skillnad? Är du strukturerad, kreativ och gillar att hitta lösningar på komplexa utmaningar som det kan vara inom hemtjänsten? Då har vi den perfekta rollen för dig!
Planerar- och samordnar rollen inom hemtjänsten är en viktig nyckelfunktion för hela vår verksamhet.
Vi ger frihet under ansvar och tror på samarbete för att nå våra gemensamma mål. Hos oss blir du en viktig del av ett team som ständigt utvecklas och som värdesätter den individuella insatsen. Vi ser på arbetsmiljö och trivsel som nyckeln till framgång vi hjälps åt, stöttar varandra och ser till att vi alla mår bra på jobbet.
Som planerare/samordnare hos oss kommer du att ha ett viktigt och varierat ansvar. Du planerar och upprättar scheman efter verksamhetens behov, enligt gällande lagar, avtal och vår bemanningshandbok. Ditt jobb innebär också att du fungerar som ett stöd för enhetschefer och personal i frågor som rör planering och schemaläggning. Du samverkar med din närmaste kollega/planerare och personalen i hemtjänsten, för att skapa bästa möjliga förutsättningar för en bra planering

Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat:
• schemaadministration
• planering av insatser
• kontakt med hälso- och sjukvårdspersonal
• kontakt med externa aktörer såsom Region Örebro län
• kontakt med biståndshandläggare
• kontakt med anhöriga
• redovisning av fakturaunderlag
• kontering och attestering av fakturor, med mera.

KVALIFIKATIONER
Vem är du?
För att passa i denna roll behöver du ha:
- gymnasieutbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig för tjänsten
- ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta inom vården/hemtjänsten
- dokumenterad erfarenhet av planering, gärna inom vård- och omsorg/funktonsstöd
- erfarenhet av Multi Access, Lifecare (meriterande)
- goda kunskaper i Officepaketet, samt en vana vid administrativa system
- kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

Du trivs i en roll där du får arbeta självständigt, men samtidigt uppskattar samarbetet med din kollega/planerare för att nå bästa möjliga resultat. Du är lösningsorienterad med förmågan att fatta snabba beslut när situationen kräver det. Utmaningar med högt tempo och tighta deadlines tar du dig an genom att prioritera och arbeta med bibehållet fokus. Du är prestigelös och har förmågan att stötta andra och öppen för nya förhållningssätt och bidrar till en god stämning i teamet.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i planerings- och schemaverktyg och/eller inom hemtjänst.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Intervjuer kan komma att ske löpande.

ÖVRIGT
Lekebergs kommun består bl.a. av centralorten Fjugesta och tätorterna Mullhyttan och Hidinge/Lanna. Med korta avstånd, goda kommunikationer och kommunens strategiska placering är det enkelt att ta del av både landsbygd och stad. Här finns attraktivt boende, ett rikt kultur- och fritidsliv och ett bra företagsklimat.

Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.
Vissa tjänster är säkerhetsklassade, därför kan även en säkerhetsskyddsintervju komma att bli aktuell i rekryteringsprocessen.

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lekebergs kommun, Hemtjänsten
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 december 2024
  • Ansök senast: 17 januari 2025

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024