OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en senior ekonomichef som tidigare arbetet i en internationell miljö med engelska som främsta språk och har en lång erfarenhet av att arbeta med ett helhetsansvar över den finansiella verksamheten. Är du dessutom van att analysera och identifiera finansiella risker och möjligheter har vi på Lernia nu ett spännande uppdrag för dig!
OM TJÄNSTEN
Vi söker nu åt kunds räkning en senior ekonomichef.
I rollen som senior ekonomichef kommer du att ha helhetsansvar över den finansiella verksamheten. Du ansvarar över och driver det finansiella arbetet genom att ta fram analyser, rapporter, riskbedömningar samt kontinuerliga kontroller. Du kommer även ta fram riktlinjer och policys för att säkerställa bästa praxis. I rollen ansvara du över efterlevnaden av alla finansiella transaktioner inklusive ERP-livscykeln, för att säkerställa ekonomisk noggrannhet och transparens.
Din roll innefattar även:
• att utveckla och hantera den ekonomiska planen för varje kontrakt eller projekt i ditt serviceområde samt för hela den kommersiella livscykeln, som överensstämmer med verksamhetens kontrollpolicy.
• att ta fram CMR-analyser samt identifiera finansiella risker.
• att se till att regionala KPI: er flyter konsekvent ner till kontrakt eller projektnivå.
• att leda och utveckla den ekonomiskaplanen
• att stötta och leda verksamheten samt dess medarbetare
OM DIG
Formell kompetens
För att lyckas i rollen som senior ekonomichef krävs det att
• Du har flerårig erfarenhet som ekonomichef med liknande uppgifter helst från energibranschen
• Du har minst en masterexamen i finansiell ekonomi eller likvärdig utbildning
• flytande engelska i tal och skrift
Meriterande
Det är meriterande om du även kommunicerar väl på svenska
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har:
• en stark analytisk förmåga och känsla för problemlösning
• en stark kommunikativ förmåga,
• ett välutvecklat och prestigelöst ledarskap
OM ANSTÄLLNINGEN
• Placeringsort: Ortsoberoende
• Tjänstgöringsgrad: Heltid
• Tillträde: omgående - April 2022
• Anställningsform: Visstidsanställning
We are currently looking for an experienced lead finance operations leader that would like the opportunity to work remote in a international and fast paced environment. Our client is a multinational renewable energy business, with an innovative spirit and entrepreneurial mindset.
JOB DETAILS
As the lead finance operations leader, you will ensure that team delivers on time and to the expectations as well as the financial goals of the organization by acting as the primary interface between Finance, Commercial and Services Operations teams. You and your team will achieve this with a strong focus on excellent forecasting and pacing and by closely monitoring progress, opportunities and risk. You will act as the financial partner and subject matter expert to your Services and Commercial counterparts to deliver on business goals and collect bottoms-up feedback for continuous improvement.
Furthermore, key responsibilities include:
• Build and execute cost plans
• Drive compliance and accountability for the execution of all financial transactions, including the ERP lifecycle, to ensure financial accuracy and transparency.
• Ensure regional KPIs flow down consistently to the contract or project level.
• Manage and control the contract or project financial template to ensure best practices and continuous improvements are deployed consistently across the region.
• CMR analysis,
Requirements
• Fluent in English both spoken and written
• A master’s degree in finance, Accounting or equivalent,
• Serval years of relevant finance or accounting experience, including a leadership role
Personal skills
• Strong Analytical skills
• Strong communication skills
• Strong leadership skills
• Excellent interpersonal skills,
About the employment
• Place: Remote
• Employment rate: fulltime
• Start: immediate - April 2022
• Contract:fixed-term employment
OM ANSÖKNINGSPROCESSEN
Du gör din ansökan genom att klicka på ansök längst ned i denna annons. Vi vill att du med din ansökan bifogar CV samt personligt brev där du redogör för din relevanta erfarenhet för rollen. Ansökningar som kommer in via brev eller e-post tar vi tyvärr inte med i rekryteringsprocessen.
Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut, så välkommen med din ansökan redan idag!
För frågor om tjänsten - kontakta bemanning.stockholm@lernia.se
Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta info@lernia.se
OM LERNIA
Lernia är ett av Sveriges största bemanningsföretag och 2018 förmedlade vi 11 400 bemanningskonsulter. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Vi har kollektivavtal och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, tjänstepension, fem veckors semester, försäkringar enligt kollektivavtal och målsamtal. Välkommen till Lernia – vi är problemlösaren på arbetsmarknaden! Läs mer på lernia.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin
Hanna Karlsson