Vi söker nu en Stationsområdeschef till MTRS tunnelbana inom Kundservice!

Arbetsbeskrivning

MTR är en av världens främsta operatörer för järnvägsbunden trafik och har sin bas i Hongkong. I Sverige är vi över 6200 kollegor som driver tunnelbanan och pendeltågen i Stockholm, snabbtåget MTRX mellan Göteborg och Stockholm, fordonsunderhållsbolaget MTR Tech och MTR Facility Management, samt även Mälartåg. Vårt uppdrag är att underlätta människors vardag och länka samman och utveckla hållbara samhällen.
För mer information om MTR besök www.mtrnordic.se.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en Stationsområdeschef till verksamhetsområdet Kundservice, som vill vara med och leda samt utveckla Stockholms tunnelbana. Verksamhetsområdet planerar, leder och utvecklar organisationen för kundservice och drift av MTRs tunnelbanestationer, för att säkerställa att vi uppfyller vårt avtal och når våra mål på ett säkert och kostnadseffektivt sätt.

Som Stationsområdeschef på MTR Tunnelbanan har du det övergripande ansvaret både för den operativa verksamheten och strategiarbetet med att identifiera utvecklingsområden, leda förändringar och följa upp resultat. I det dagliga arbetet ingår tät dialog med vår uppdragsgivare samt säkerställande av att leveransen uppfylls. Tillsammans med dina kollegor säkerställer du att de mål som är överenskomna inom primärt kundnöjdhet, service, försäljning och trygghet nås samt arbetar med ständig utveckling av verksamheten.
Din egen organisation består av drygt 600 stationsvärdar, du har din egen ledningsgrupp med ett team av stationschefer som rapporterar till dig. Du ingår även i Kundservice ledningsgrupp och rapporterar till Head of Customer Service. Din huvudsakliga arbetsplats är på vårt lokalkontor på Liljeholmen men du rör dig också ute i verksamheten.

Dina huvudsakliga uppgifter är att:
• Ansvara för det ekonomiska resultatet och den operativa måluppfyllnaden i Kundservice verksamhet,
• Skapa goda förutsättning för att chefer och medarbetare ska kunna nå sina mål
• Utveckla organisationen i ditt verksamhetsområde
• Förstärka samarbetet över bolagets enhetsgränser tillsammans med övriga områdeschefer
• Samverka med externa intressenter och samarbetspartners

Som ledare på MTR är du ett stöd för medarbetarna då du har ett närvarande och coachande ledarskap. Vi ser gärna att du agerar innovativt för att hitta nya metoder och strategier som bidrar till att uppfylla Kundservice övergripande mål.

KVALIFIKATIONER
För att vara framgångsrik i denna roll har du arbetat minst fem år i en ledande befattning där du har haft direktrapporterande chefer. Vi ser att du kommer från en organisation där det finns både tjänstemän och kollektivanställda. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med servicedrift och kundbemötande inom tex transport, retail, horeca eller facility management.

Du har en relevant akademisk utbildning. Goda kunskaper i Officepaketet samt mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, är ett krav. Vi värderar personliga egenskaper högt och söker efter en person som är affärsmässig, resultatorienterad och som är duktig på att få med sig chefer och medarbetare mot de gemensamma målen. Du är motiverande och tydlig, äger processen och står för budskapet. Detta genom ett coachande arbetssätt där du arbetar aktivt med utveckling av befintliga och nya processer.

ÖVRIGT
Med oss på MTR gör du skillnad i människors vardag och för samhället omkring oss. Vi utmanar gamla sanningar och hittar nya lösningar för att utveckla oss själva och de samhällen där vi finns. Det har gjort oss till ett av världens ledande tågbolag. Våra värderingar är den röda tråden i vårt dagliga arbete: utmärkt service, ömsesidig respekt, ständig utveckling och mätbara resultat. De hjälper oss att skapa säkra resor, nöjda kunder och medarbetare som trivs. Vi är ett stort bolag vilket ger dig ett brett nätverk och möjligheter att utvecklas.


Vill du arbeta tillsammans med oss på MTR?
Välkommen med din ansökan i form av ett CV och besvara ett antal urvalsfrågor. Ansökan sker via vår hemsida, vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post.
Urval och intervjuer sker löpande. Som ett led i rekryteringen använder vi oss av urvalstester.
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MTR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 november 2023
  • Ansök senast: 24 december 2023

Liknande jobb


22 november 2024

Operativ säljansvarig

20 november 2024

Operativ säljansvarig

20 november 2024

20 november 2024