Vi söker nu en strukturerad och flexibel AO-support

Vi söker nu en strukturerad och flexibel AO-support

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med på resan att skapa Sveriges mest hållbara kretsloppsstad samt skapa mervärde för våra kunder så kan du vara just den personen som vi söker.
Vi söker nu en strukturerad och flexibel AO-support
Affärsområdet erbjuder ett brett spektrum av transport- och återvinningstjänster såsom insamling av kommunalt avfall, farligt avfall och återvinningsmaterial. Samt behandling av massor, deponering och mellanlagring av farligt avfall.
Vem söker vi?
Du kommer framför allt att ha en samverkande och administrativt stödjande roll inom affärsområdet, vilket bland annat innebär att löpande få uppdrag från cheferna på affärsområdet. En annan viktig del av arbetet innebär att stödja avdelningscheferna i frågor gällande resultat, analys och ekonomisk uppföljning samt bidra till att utveckla ett ökat affärstänk med fokus på kalkyl och lönsamhet inklusive arbeta i SÅ calc (Kalkylprogram från Åkeriföreningen för att räkna på transport/tömningskostnader). Det innebär också en del administrativt arbete med att skriva rutiner, ta fram mallar göra olika typer av uppföljningar, riskbedömningar, handlingsplaner, processer, medverka i projekt och hjälpa till med taxelistor, föreskrifter m.m. Du är även den stödjande och dagliga kontakten mellan affärsområdet och säljavdelningen och den som håller ihop arbetet inom affärsområdets Ledningsgrupp, Stor-APT och Verksamhetsplan.
Är du vår framtida talang?
Din bakgrund
Krav: För att lyckas med tjänsten behöver du ha en eftergymnasial utbildning inom relevant område, tex. ekonomi, administration eller miljö. Du har god kunskap att jobba i Excel kopplat till affärsstöd, vana av att jobba i olika System och erfarenhet av arbete med ekonomi och månadsuppföljning. Vi ser även att det är viktigt att du har erfarenhet att sammankalla möten och skriva protokoll.
Meriterande: God kunskap och erfarenhet inom avfallsrelaterade frågor. Vana av att jobba med och hämta ut information ur system (Future).
Personliga egenskaper: Som person behöver du kunna vara flexibel och arbeta självständigt med administrativa uppgifter. Du är även strukturerad, stresstålig, ordningsam och lösningsinriktad. Du behöver kunna ta eget ansvar, ge aktiv återkoppling på utfört arbete och resultat, samt söka konstruktiva samtal och lösningar. Förmågan att skapa bra relationer och samarbeta är en viktig del av arbetet och därför något vi lägget stor tyngd på samt att du har en hög grad av servicetänk. Ett stort miljöengagemang ser vi som en självklarhet.
Vad erbjuder vi?
Vi värnar om goda förutsättningar för ett hållbart arbetsliv för våra medarbetare med god arbetsmiljö och möjlighet till ständig utveckling. För att uppnå detta erbjuder en arbetsplats med utvecklande arbetsuppgifter i en stabil bransch. Vi satsar mycket på personalens hälsa med flera friskvårdsförmåner och aktiviteter. Vi har konkurrenskraftiga anställningsvillkor och goda förmåner som komplement. Kretslopp, omtanke och framåt är våra värdeord som avspeglar sig både inom bolaget och ut till kunder.
Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Arbetstiden är förlagd till vardagar 07.00 – 16.00 med möjligheter till flex och du är placerad på Sobackens avfallsanläggning.
Välkommen med din ansökan senast den 15 december, men vänta inte med att söka då intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Affärsområdeschef Christian Baarlid 0729-766256
Borås Energi och Miljö AB tar tillvara energiflöden i samhället och omvandlar energin i bland annat avfall till fjärrvärme, el, fjärrkyla och biogas. Bolaget erbjuder energi- och avfallstjänster, sköter avfallshanteringen och avloppsreningen samt levererar dricksvatten i Borås. Vi är 330 medarbetare och omsättningen uppgår till cirka 1 miljard. Borås Energi och Miljö AB ingår i Borås Stadshus AB och är en av Borås mest spännande och utvecklande arbetsplatser.
Som ett led i vårt kvalitetsarbete genomför Borås Energi och Miljö alltid bakgrundskontroller på personer som är aktuella för anställning.
Inför varje rekrytering tar vi beslut om vilka rekryteringskanaler vi ska använda och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sobacken Rydboholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 november 2022
  • Ansök senast: 15 december 2022

Postadress

Sobacken 1
Rydboholm, 51570

Liknande jobb


3 oktober 2024

Överförmyndarhandläggare Vikariat

Överförmyndarhandläggare Vikariat

3 oktober 2024

2 oktober 2024

Service Planner till TechnoGym

Service Planner till TechnoGym

1 oktober 2024