Vi söker nu flera HR-specialister med inriktning på rekrytering till våra B

Vi söker nu flera HR-specialister med inriktning på rekrytering till våra B

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba i en stadsdel där dina idéer formar framtidens välfärd? Västra Göteborg satsar stort på ett ledarskap där varje medarbetares kompetens ska tas tillvara. Tillsammans utvecklar vi kommunens service mot målet att göra Göteborg till en jämlik stad där alla kan leva ett gott liv. För att lyckas samverkar vi med många, som näringslivet och samhället i övrigt. Stadsdelen ligger i Göteborgs sydvästra del och ger service inom kultur och fritid, individ och familjeomsorg samt omsorg för äldre och funktionshindrade. Förvaltningen har runt 2000 anställda.

ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi flera nya kollegor till våra nya team som vill axla rollen som HR-specialist. Är du också på jakt efter en ny utmaning inom rekrytering? Då är det definitivt dig som vi söker!

Vi söker flera HR-specialister för Bemanningsenheterna i våra områden:
- Sydväst (Västra Göteborg, Södra Skärgården, Askim, Frölunda, Högsbo)
- Nordost (Östra Göteborg, Angered)
- Hisingen (Norra Hisingen, Västra Hisingen, Lundby)

Du kommer att arbeta mot Äldre- och Vård och Omsorgsförvaltningen (ordinärt boende eller särskilt boende) eller Förvaltningen för Funktionsstöd (BMSS-gruppboende)!


Bemanningsenheten ligger under HR i respektive förvaltning och är en viktig samt värdefull del av stadens arbete. Vårt uppdrag är att hitta vikarier till våra verksamheter när ordinarie personal är frånvarande.

I rollen som HR-specialist ansvarar du för hela rekryteringsprocessen av de timavlönade:

- Stämma av verksamhetens behov för att kvalitetssäkra vår bemanningsprocess.
- Skapa och lägga ut annonser.
- Läsa ansökningar/CV.
- Löpande intervjua lämpliga kandidater.
- Säkerhetsställa referenstagning, intyg, betyg, LAS etc.
- Uppföljning av/med de timavlönade ute i verksamheten.
- Mässor för att hitta fler kandidater, samt representera Bemanningsenheten.
- Administration, anställning, arkivera etc.


Arbetstiderna är vanliga kontorstider, måndag fredag. Du kommer även att ha flextid.




KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har akademisk examen inom personal och arbetsliv eller liknande inriktning. Du ska ha erfarenhet av att arbeta med rekrytering då det innebär att du självständigt ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Det är en fördel om du är van vid att driva många parallella rekryteringsprocesser samtidigt.

Du bör ha mycket god datorvana då vi arbetar i flera olika IT-stöd. Du har erfarenhet av - och goda kunskaper i arbete med LAS och svensk arbetsrätt, samt goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift.
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom offentlig förvaltning och/eller bemanningsarbete. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta inom någon av de förvaltningsområden (omvårdande arbete) som vi stöttar så ser vi även det som meriterande.

Som person är du serviceinriktad, flexibel, ha en god samarbetsförmåga samt att du är handlingskraftig. Det är också viktigt att du är strukturerad, då stora delar av arbetet kommer att göras självständigt. För att ha rätt förutsättningar till att arbetet ska gå så bra som möjligt bör du också vara organiserad och systematisk i ditt sätt att arbeta.


Tjänsten kommer tillsättas så snart vi hittar rätt kandidat, tveka därför inte att skicka in din ansökan redan idag!

Sammanfattning

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024