OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Som Försäkringshandläggare hos Länsförsäkringar AB så kommer du att arbeta med tjänstepensionsplaner för deras företagskunder. I rollen så kommer du också ha ett nära samarbete med deras säljorganisation och stötta upp i frågor rörande tjänstepension. Du kommer tillsammans med teamet att ansvara för det administrativa i tjänstepensionsprocessen. Du kommer även att medverka i avdelningsprojekt kring robotisering och digitalisering för att förbättra arbetsprocesserna.
Du kommer även att arbeta med:
- Registrering av fondbyten
- Registrering av nyteckning och ändring av försäkringsavtal
- Hantera flytt av kapital
- Kontakt med avdelningar i organisationen
- Kundkontakt via telefon och mejl
- Administrativa arbetsuppgifter
Du kommer att komma in i ett välkomnande team på 20 personer med väldigt hög kompetens och glädje. Teamet arbetar med stort eget ansvar, sprider mycket glädje och har ett gott rykte inom Livservice.
Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som är lösningsfokuserad och nyfiken med ett öga för effektivisering och utveckling. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet från en administrativ roll eller från försäkringsbranschen. För att vara framgångsrik i rollen ser vi även att du har lätt för att kommunicera och samarbeta men också kan arbeta självgående med bra prioriteringar. Du drivs av engagemang, öppenhet och prestigelöshet med fokus på kvalité och att uppnå uppsatta mål.
Vi tror att du kommer in med positiv energi och gillar att bidra till en god sammanhållning i teamet. Du trivs i en administrativ roll och har lätt för att skapa ordning och struktur. Här får du möjligheten att lära dig mer om tjänstepension och komma in i ett härligt team.
Om företaget
Länsförsäkringar är inte som andra banker och försäkringsbolag. Det är det många som kan vittna om, oavsett om du jobbar på ett lokalt länsförsäkringsbolag eller på det gemensamma bolaget Länsförsäkringar AB. Vi är 23 lokala bolag runt om i landet som tillsammans äger Länsförsäkringar AB, vilket i sig skapar en intern arbetsmarknad.
Vi finns nära kunderna, vi ägs av kunderna och vid sidan om att vi säljer försäkringar och bankprodukter och förmedlar bostäder har vi ett ärligt och stort engagemang för både individer och samhällen. För oavsett om du jobbar nära kunder på ett länsförsäkringsbolag någonstans i landet, eller stöttar det lokala arbetet på Länsförsäkringar AB, är du med och bygger trygghet för både människor och samhällen.
Vi är 7 200 medarbetare som tillsammans arbetar för fyra miljoner kunder inom bank, försäkring och pension. Engagemang, tillit, professionalism och öppenhet är det som driver utveckling hos oss. I vår organisation leder återkoppling och uppföljning av dina prestationer affären framåt. Samma öppenhet som vårt starka varumärke står för strävar vi även efter internt. Mångfald värderas högt i vår verksamhet och vi lägger stort fokus på hälsa för att skapa balans mellan jobb och fritid.
Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin! (https://goo.gl/DpqfGV)
Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister.
Frågor och kontakt
I denna rekrytering samarbetar Länsförsäkringar AB med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Talent Recruitment Manager Emma Persson på Emma.persson@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!
LI-EP1
Försäkring