OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tele2 är en av Europas snabbast växande telekomoperatörer och erbjuder alltid deras kunder vad de behöver till ett lägre pris. De har 15 miljoner kunder i 10 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast- och mobiltelefoni, bredband, datanät, kabel-tv och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993 har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 är noterat på NASDAQ OMX sedan 1996. Under 2012 omsatte bolaget 31 miljarder kronor och presenterade ett rörelseresultat (EBITDA) på 6 miljarder kronor. Tele2 behöver nu förstärka och utöka kundserviceavdelningen.
Customer Operations
Customer Operations Tele2 Sverige hanterar kundservice för både privat- och företagskunder. Betydelsen av kundservice ökar i takt med våra kunders förväntningar och därför arbetar vi på Tele2 intensivt med att utveckla kontakterna med våra kunder.
Winback
Winback är en avdelning som handhar inkommande samtal från kunder som vill avsluta sina abonnemang hos Tele2. Vårt uppdrag är att få kunderna att vilja fortsätta sitt samarbete med oss. Vi jobbar med alla Tele2:s produkter och följer upp tydliga mätbara mål på daglig basis.
Vi söker dig som brinner för kundservice och vill bli en av våra fantastiska medarbetare. Du är driven och brinner för att skapa goda kundkontakter.
Ansvar och arbetsuppgifter:
Hantera inkommande samtal gällande avslut samt försäljning på alla Tele2:s produkter.
Du skall ha förmågan att snabbt kunna analysera och erbjuda en bra lösning till kunden. Vårt mål är att alltid ha nöjda kunder och se till kundens bästa. Vi jobbar med individuella målsättningar.
Om anställningen
Du kommer att bli anställd av Manpower AB och arbeta som konsult hos Tele2. Uppdraget startar den 11 augusti med en 3 veckors utbildning. Efter utbildningen kommer du arbeta på ett rullande schema med en sysselsättningsgrad på 75%. Arbetstiderna är förlagda måndag-fredag. Under en normal arbetsvecka arbetar du tre heltidspass, ett något kortare pass samt en extra lediga dag per vecka. Den extra lediga dagen hamnar vanligtvis i veckans slutskede.
Vi vill att du är:
-ansvarsfull
-engagerad
-initiativrik och nyfiken
-förtroendeingivande och optimistisk
-serviceminded
-målmedveten
Kompetens och erfarenhet
Som person är du ambitiös, driven och villig att lära dig mycket på kort tid. Tjänsten kräver ansvar och en förmåga att skapa resultat i ett högt tempo. Som person trivs du i mötet med människor, vara säljfokuserad och har ett engagerande och drivande förhållningssätt. Vi ser att du har minst ett års erfarenhet av serviceyrken och då gärna inom kundservice över telefon. Då tjänsten även innefattar merförsäljning är det viktigt att du trivs i en säljande tjänst. Vi ser gärna att du även har erfarenhet av försäljning sedan tidigare.
Är du en av oss?
Det som ständigt driver vårt företag framåt och som är din nyckel till framgång hos oss är vår unika företagskultur ”the Tele2 Way”. Kulturen bygger på våra värderingar – flexibilitet, öppenhet och kostnadsmedvetenhet. Flexibilitet för oss betyder att du lyssnar på kunderna och att du älskar förändring. Med öppenhet menar vi att du är prestigelös samt trivs med rak och ärlig kommunikation. Kostnadsmedvetenhet innebär att du alltid försöker hitta smarta lösningar och utmanar alla kostnader. Din specifika yrkeskompetens är lika betydelsefull som att du kan agera enligt ”The Tele2 Way”.
Vi erbjuder dig
- En spännande och utvecklande arbetsplats med karriärmöjligheter
- Kontinuerlig utveckling
- Rabatter på Tele2s produkter
- Ett bra arbetsklimat genom engagerade kollegor och chefer. Vi har mycket höga resultat i vår årliga medarbetarundersökning avseende såväl ledarskaps- som medarbetarindex.
Vill du veta mer om hur det är att arbeta med oss? Följ våra ambassadörer på vår Facebooksida; Tele2 Karriär.
Kontaktperson
Är du den vi söker? Sök tjänsten via ansökningslänken. Notera att vi inte tar emot ansökningar via e-post eller brev. Urval och intervjuer sker löpande därför kan tjänsten bli tillsatt innan sista ansökningsdatum. Har du frågor kring tjänsten? Ring Manpower Talent Center på 031-61 72 30. Vid tekniska frågor kring din ansökan vänligen kontakta Manpowers webbsupport på 020- 26 51 00.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Christine Johanson
Camilla Norén
+46 40 660 63 24
Charlotte Åvall
Fia Fagerlund
031- 61 72 93
Linda Göhlin
Charlotte Gustafsson
0470-74 55 90
Ulrika Demm
042 - 37 16 47
Sara Ernström
Lotta Dyrén
019-16 65 50
Linda Selin
0660-599 71