OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en ny Butikschef till vår City Gross i Hässleholm
Är du redo att ta dig an din nästa utmaning som butikschef för City Gross och driva vår "hemmabutik" vidare mot fortsatt framgång?
Som butikschef på City Gross Hässleholm kommer du att:
Driva din egen butik med fullt ansvar för resultat, drift och skötsel men är samtidigt en del i en större helhet där du deltar i och arbetar efter gemensamma beslut för samtliga butiker. Du är en erfaren och driven ledare som både strategiskt och operativt planerar, leder och utvecklar butiken. Du rapporterar till Regionchef.
Ditt viktigaste verktyg för att skapa resultat är din ledningsgrupp, genom vilken du leder och på så sätt säkerställer att kompetensen och de samlade resurserna används på bästa och effektivast möjliga sätt. Vi förväntar oss också att du i rollen som Butikschef är delaktig och närvarande i operativ drift då vi ser detta som en möjlighet till coaching och löpande utveckling.
Du tar ansvar för kundens upplevelse av hela City Gross och finner en stolthet i att överträffa kundernas förväntningar.
Företagets huvudkontor ligger också i Hässleholm och därför kommer du som butikschef för just den här butiken att ha ett extra nära samarbete med olika funktioner centralt, ex. kategori och sortiment. Med Hässleholm som vår "profilbutik" agerar du ansiktet utåt för City Gross och våra butiker.
Huvudsakliga arbetsuppgifter för den här tjänsten är:
- Försäljnings- och resultatansvar
- Personalansvar
- Marknadsföringsfrågor
- Budgetarbete
- Personal- och organisationsutveckling
Vi söker vi dig som:
- Har relevant utbildning, minst gymnasienivå. Vi ser gärna att det finns en vidareutbildning inom till exempel ekonomi eller annat relevant område.
- Har dokumenterad, mångårig ledarskapserfarenhet.
- Har flerårig erfarenhet av ledande befattning som Butikschef inom detaljhandeln/dagligvaror.
- Har erfarenhet av att leda och utveckla ledningsgrupp.
Som person är du affärsinriktad, proaktiv och drivande mot marknad och konsument. Du har förmåga att skapa god stämning och arbetsglädje samt motivera dina medarbetare. Du har också en vilja att utveckla verksamheten mot gemensamt uppsatta mål. Du är relationsskapande och handlingskraftig med stort intresse för människor, försäljning, dagligvaror och kundservice.
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför organisationen. Vår ambition är att rekrytera medarbetare med en bra mix av olika bakgrunder för att återspegla vårt samhälle och våra kunder.
Startdatum: 1 mars 2021 eller enligt överenskommelse
Tjänstens omfattning: Heltid
Anställningsform: Provanställning/Tillsvidare
Sista ansökningsdag: 21 februari 2021
Din ansökan
Vi tillämpar löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt.
Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida www.citygross.se (http://www.citygross.se/).
Vid frågor om tjänsten kontakta Regionchef Petra Erps på petra.erps@bergendahls.se eller 0451-488 13.