OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en omtänksam och utomordentlig ledare som söker nästa steg i din karriär? Vill du bli en del av ett innovativt och framåtsträvande tillväxtföretag? Vi på Brion i Trollhättan söker engagerade ledare för att stärka vårt team och som vill bidra till vår fortsatta tillväxt och framgång.
Om oss:
Brion Teknik Fyrbodal är ett ledande ventilationsföretag med en passion för att leverera högkvalitativa lösningar till våra kunder. Vi har kontor i Trollhättan och är ca 40 montörer och 10 tjänstemän specialiserade inom ventilation och energientreprenad.
Vi erbjuder ett brett spektrum av tjänster, från teknisk ventilationsservice och energi-optimering till akuta serviceåtgärder och hela entreprenader till våra kunder som är fastighetsägare, industrikunder, offentliga upphandlare och byggbolag. Våra uppdrag varierar från projektering och optimerade lösningar till akuta reparationer. Vid behov samarbetar vi med övriga teknikområden inom Briongruppen.
Vi värderar samarbete högt, vi utvecklar bolaget tillsammans och vi lever och andas våra kärnvärden som är ärlighet, handlingskraft, innovation och omtanke.
Arbetsinnehållet:
Som Entreprenadchef hos oss på Brion får du möjlighet att vidareutveckla och driva den dagliga verksamheten tillsammans med våra 25 engagerade medarbetare. Ditt team består av tre projektledare, två kalkyl/konstruktion och därutöver montörer som hjälper våra kunder genom att ta ett helhetsansvar gällande allt som berör installation.
Oavsett om det gäller mindre eller större entreprenader så installerar vi smarta system som optimerar våra kunders verksamhet. Uppdragen är inom fastighet, industri, bostad, kontor, restaurang, sjukhus, badhus och äldreboende och vi erbjuder skräddarsydda lösningar för både nybyggnationer och renoveringsprojekt. Nu letar vi efter en passionerad ledare som kan ta vårt team till nästa nivå.
Dina huvudansvarsområden:
• Planering och ledning av den dagliga verksamheten inom affärsområdet
• Strukturera och styra upp affärsområdets process- och rutinarbete
• Ekonomi- och budgetansvar med fokus på tillväxt genom nya affärer och rekrytering av fler medarbetare
• Bygga, stärka och vårda långsiktiga kundrelationer och bygga viktiga nätverk
• Identifiera och skapa nya långsiktiga kundaffärer
• Ansvarigt ombud i varje projekt
Du hanterar din egen planering och du ingår i bolagets ledningsgrupp med ett nära samarbete med övriga chefer. Till din hjälp har vi stödfunktioner i både bolaget och i koncernen, såsom HR, ekonomi och administration. Du utgår från vårt kontor i Trollhättan och rapporterar till VD.
Vad vi söker:
Du trivs i en stöttande och inkluderande arbetsmiljö med en stark teamkänsla. Vi söker dig som har ett stort personligt driv och kan visa upp bevisade goda resultat i tidigare ledarroller. Du är en erfaren förhandlare med ett brinnande intresse för vår bransch. Du förstår kundens verksamhet och hittar de mest innovativa och kostnadseffektiva lösningarna för deras behov.
Krav och kvalifikationer:
• Gymnasial utbildning inom teknik eller motsvarande
• Minst fem års branscherfarenhet i installationsbranschen och väl förtrogen med standardavtalen AB04 och ABT06
• Grundläggande kunskaper i entreprenad-juridik och offentlig upphandling är krav och det är meriterande om du kan kalkyl/konstruktion
• Minst tre års erfarenhet i en ledande roll med budget- och personalansvar, gärna inom installationsbranschen
• Lång erfarenhet av att leda och utveckla team
• Stark nätverksbyggare med gedigen förhandlingsvana
• Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
• Färdigheter i Office365 och kunskaper i kalkylprogram. Meriterande är erfarenhet av CAD-program, Bluebeam och/eller Wikells
• Innehav av B-körkort
Vi värdesätter:
Vi arbetar inom samverkansformen partnering och vi ser gärna att du har arbetat i denna miljö. Du är självgående och brinner för att gemensamt driva utveckling framåt. Din förmåga att motivera och engagera andra är avgörande för att lyckas i rollen. Vidare anser vi det värdefullt att du delar våra grundvärderingar; ärlighet, handlingskraft, innovation och omtanke.
Personliga egenskaper:
Du har en passion för teambyggande och är långsiktig, ödmjuk och diplomatisk.
Du har även ett starkt engagemang för att bygga långa kundrelationer. Med hög social och kommunikativ förmåga, samt mod och omsorg, hanterar du vardagens utmaningar.
Vi har förtroende för att du alltid gör vad som krävs för att leverera enastående resultat.
Ansökan:
Är du redo att bli en del av vårt fantastiska ledarteam? I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Linda Dorthé Lundberg och ansökningarna hanteras löpande. Skicka ditt CV och motivationsbrev till ansokan.fyrbodal@briongruppen.se senast 18 november. Har du frågor om rekryteringsprocessen ringer du Linda på 076-803 95 30 och vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta VD Fredrik Hennström på fredrik.hennstrom@briongruppen.se
Vi ser fram emot att höra från dig!
Inkluderas du i vår rekryteringsprocess kommer du först att erbjudas en kort digital videointervju som följs av två intervjuer med först rekryterare och sedan med VD. Vid fortsatt intresse kommer du att få genomföra ett arbetstest och därefter tas bakgrundskontroll och referenstagning.
Varmt Välkommen med din ansökan!