OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagsinformation
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Premier har verksamhet i 7 städer och är idag ca 700 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vi erbjuder flexibla bemanningslösningar, vilket gör våra kunder mer konkurrenskraftiga på deras respektive marknad.
Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt.
Tjänstebeskrivning
Till vår kunds verksamhet söker vi en inköpare som skall ansvara för operativa aktiviteter. Du kommer ingå i en tvärfunktionell grupp som jobbar mot finans, utveckling och produktion.
Du ansvarar för upphandlingar och tecknar leverantörsavtal samt ansvarar för att säkra långsiktiga och hållbara relationer. Du kommer på daglig basis hålla kontakt med företagets leverantörer och utföra inköp för projekt och produktion. Vi ser även att du övervakar leveranser och deltar aktivt i produktionsplanering för att säkerställa produktionstillgänglighet. Du kommer att skicka ut anbudsförfrågan, analysera och välja det bästa alternativet.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har kandidatexamen eller motsvarande inom en affärs-, teknik- eller vetenskapsdisciplin
. Du bör även ha minst 3 års relevant affärserfarenhet inom inköp. I dina tidigare arbeten ser vi att du har arbetat med upphandling.
Det är meriterande om du tidigare arbetat inom tillverkande industri samt har en vana av och god förmåga att driva och leda egna upphandlingar. Arbetet innebär en del kontakter utomlands, vilket gör att vi söker dig som talar och skriver obehindrat på engelska samt är duktig på kommunikation. Du bör ha goda kunskaper i MS Office-verktyg, speciellt Excel
, samt tidigare erfarenhet av att interagera med en internationell leveransbas eller liknande. Vi ser att du har goda kunskaper i Pyramid eller ett annat material/Upphandlingssystem.
Låter det intressant?
Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se snarast, dock senast15 Mars 2022. Vi jobbar med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag.
Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.
Välkommen med din ansökan!
Att arbeta som konsult på Premier
Som konsult hos Premier är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare.
Krav
Minst 3 års relevant affärserfarenhet inom operativt inköp.
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Moberg
033-136806
Magnus Fagerberg
0707-85 86 37
Anders Kristiansen
Pernilla Björn
0707858638
Malin Andersson
0707-858648
Marcus Andersson
0725-133900
Anders Kristiansen
0707858647
Lisa Hed
0722-534492
Magnus Fagerberg
Magnus Lindberg
0707858642