Vi söker Operativ Platschef till Van Werven!

Vi söker Operativ Platschef till Van Werven!

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Van Werven spelar ofta en banbrytande och initierande roll när det gäller att forma plaståtervinningsindustrin. Baserat på vår mission försöker vi ge marknaden en mening. Vi är till exempel en aktiv supporter av olika initiativ som uppmuntrar återvinning av avfall och skapande av råmaterial genom lagstiftning och partnerskap. Med North Sea Resources Roundabout ekologiska avtal hjälpte vi till exempel till att inleda PVC-fallet. Vi är också aktiva deltagare i förbundet för mer och bättre återvinning, Green Deal NSRR, Green Deal ZES, det nationella avtalet för råmaterial och övergångsagendan för plast.

Välkommen till vår första nordiska filial i Sexdrega, nära Borås i Sverige. Här samlar vi in plast med ursprung i lokala återvinningscentraler, avfallssorteringsföretag och tillverkningsavfall. Vi expanderar och kommer kunna producera högkvalitativa råvaror för tillverkningsindustrin. Läs mer på www.recyclingplastics.se

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Operativ Platschef kommer tyngdpunkten ligga på operativt arbete men du kommer även att arbeta strategiskt med förbättringar, flödeseffektiviseringar, förändrade arbetssätt, rapportering m m. I tjänsten ingår personalansvar, budget- och resultatansvar samt ett aktivt deltagande i ledningsgruppen. Resor förekommer till leverantörer/kunder inom Sverige och i Norden.

Din profil
Vi söker dig som har flerårig relevant erfarenhet från en ledande roll med tillhörande personalansvar. För att hantera tjänsten på ett bra sätt krävs det att du kan växla perspektiv från operativt deltagande till strategisk nivå. Du har starkt kundfokus och affärsmannaskap. Som person är du kommunikativ, prestigelös och har god samarbetsförmåga. Du är förtroendeingivande och genom ett engagerat, tydligt och coachande ledarskap får du med dig alla i teamet.

Ytterligare egenskaper som vi värderar är att du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt samt att du har en god administrativ förmåga (kan hantera MS Office, affärssystem mm), ett tekniskt intresse samt goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Vi erbjuder dig en nyckelroll med stora möjligheter att utvecklas, påverka och ta ansvar.

Tjänsten är på heltid.

Rekryteringen genomförs i samarbete med Söder & Co.
Ansöker gör du via hemsida: www.soderco.se

Sista ansökningsdag: 2021-02-21
För frågor om tjänsten kontakta gärna rekryteringskonsult Ninni Svahn på tel. 0769-48 43 33.


Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende. Hos oss gör människor skillnad.

Sammanfattning

Liknande jobb