Vi söker operatörer till vår räddningscentral i Helsingborg

Vi söker operatörer till vår räddningscentral i Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Assistansbolaget är marknadsledande inom vägassistansförsäkringar med över 350 000 kunder i Norden. Vi är en rikstäckande bärgningsorganisation och en dygnet runt bemannad räddningscentral, belägen på vårt huvudkontor i Helsingborg. I takt med att vi växer söker vi nu fler räddningsoperatörer till vår räddningscentral – hjärtat i Assistansbolagets verksamhet.
HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER
Rollen som räddningsoperatör på vår räddningscentral innebär att du hjälper människor som är i behov av vägassistans, leder och fördelar ut arbete till våra bärgare. Arbetet sker i toppmoderna IT system samt via telefon och radiokommunikation.
Din uppgift som räddningsoperatör är att på ett lugnt och professionellt tillvägagångssätt besvara samtal från kunder och samla in information för att skapa dig en så bra bild som möjligt över situationen för att sedan skicka ärendet vidare till en lämplig bärgare som kan avhjälpa personen som behöver hjälp. Vi arbetar i toppmoderna IT system som ger våra räddningsoperatörer en komplett bild över hela Sverige samt de uppdrag man arbetar med.
Vårt största fokus är att leverera den bästa kundupplevelsen till varje kund, i varje samtal.
VEM SÖKER VI?
För att lyckas i rollen krävs det att:
Du förstår och besitter förmågan att ge det bästa kundbemötandet vid varje kundkontakt.
Du har ett förtroendeingivande och lugnt sätt och motiveras av att hjälpa människor.
Du kan hantera periodvis högt tryck och stressar inte upp dig.
Du har förmågan att koordinera och prioritera uppgifter efter vad som är viktigast utifrån varje situation som uppstår.
Du trivs med att arbeta i en lugn miljö som på några minuter kan växla upp till en högintensiv takt.
Du är organiserad och ansvarstagande.
Du har god datorvana, är lättlärd och uppskattar att arbeta med telefonen som främsta arbetsverktyg.
Fordonstekniskt intresse och kompetens är meriterande men inte ett krav.



För att kunna söka tjänsten krävs det att
Du behärskar svenska och engelska flytande.
Du trivs med varierande arbetstider över dygnet.



ANSTÄLLNING
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Heltid.
ARBETSTIDER
Arbetstider enligt schema belagda under både dag- och nattetid.
LÖN
Vi erbjuder fast lön.
PLACERING
Helsingborg.
TILLTRÄDE
Snarast eller enligt överenskommelse.
ANSÖKAN
Välkommen med din ansökan till: jobb@assistansbolaget.nu, märk din ansökan med ”Operatör”.
Vi arbetar med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan tillsättas före ansökningstiden gått ut.
Varmt välkommen med din ansökan!
OM ASSISTANSBOLAGET
Assistansbolaget är idag marknadsledande inom vägassistansförsäkringar med över 350 000 kunder i Norden. Vår uppgift är att garantera våra kunder snabb och rätt hjälp vid oförutsedda driftstopp längs vägarna i Europa. När olyckan är framme lovar vi snabb och professionell skadehantering – allt för att våra kunder ska få den bästa kundupplevelsen tillsammans med oss. Huvudkontoret är beläget i Helsingborg, en sammansättning av professionella personer som är handplockade för sin gedigna kunskap inom de olika områden där vi verkar. Vi är en gemenskap och arbetar efter samma motto – handlingskraft och kundfokus! Här står digitalisering i centrum när vi varje dag vidareutvecklar våra produkter och tjänster.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Assistansbolaget Helsingborg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 augusti 2022
  • Ansök senast: 7 september 2022

Postadress

Redaregatan 50
Helsingborg, 25236

Liknande jobb


26 november 2024