Vi söker orderadministratör för uppdrag på Lesjöfors Industrifjädrar

Vi söker orderadministratör för uppdrag på Lesjöfors Industrifjädrar

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Lesjöfors är en internationell fullsortimentsleverantör av standardfjädrar och kundanpassade fjädrar, tråd- och banddetaljer samt gasfjädrar. Lesjöfors har varit verksamma sedan 1675. År 1852 startade tillverkningen av fjädrar. Idag ägs koncernen av det börsnoterade företaget Beijer Alma, och är en av Europas ledande tillverkare av fjäderprodukter.
Lesjöfors består idag av 35 bolag runtom i världen och har ca 2000 anställda. I Sverige har Lesjöfors sju enheter samt sitt huvudkontor.
Läs mer på https://www.lesjoforsab.com/


Dina arbetsuppgifter
Till Lesjöfors Industrifjädrar i Hudene, Herrljunga söker vi nu en orderadministratör. Tjänsten ingår i en grupp om fyra personer som ansvarar för order och planering.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna innefattar:
- Orderansvar mot kunder, vilket innebär:
o Orderhantering och registrering
o Diskussion med kund gällande leveranstider och prioriteringar
o Ansvar för utvalda kunder. Vissa kunder är unika för Herrljunga, men man är även ansvarig för kunder som köper produkter från övriga bolag inom koncernen
o Intern kommunikation med övriga enheter, främst inom Sverige, vid hantering av order
o Kundens första kontakt gällande frågor om leveranser, kapacitet, leveranstider m.m.
- Fakturering
- Viss produktionsplanering
- Fraktbokning


Din profil
Vi söker dig som har gymnasial utbildning troligtvis med inriktning mot ekonomi eller administration och gärna några års erfarenhet av orderhantering och kundsupport. Du hanterar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift samt har en god datavana.

Det primära med rollen är att sätta kunden i fokus och du har hög social kompetens och god kommunikativ förmåga. Ett säljorienterat tänk och agerande är också viktigt att ha med sig.

För att lyckas i rollen krävs att du trivs med att arbeta i grupp, men du är också van vid att arbeta självständigt med både kundens och företagets bästa för ögonen. Som person är du nyfiken, intresserad och engagerad i ditt arbete samt av andra människor. Du är prestigelös och inte rädd för att hugga i där det behövs.

Tjänsten är på heltid med tillträde så fort som möjligt och du kommer att bli inhyrd konsult via Söder & Co med uppdrag på Lesjöfors i Herrljunga. Uppdraget avser ett föräldravikariat till och med april 2023, med möjlighet till förlängning.
Låter detta som något du skulle trivas med? Tveka då inte att söka tjänsten på www.soderco.se. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut.


Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.

Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad.

Som anställd hos oss på Söder & Co arbetar du som konsult på uppdrag ute hos våra kunder. För oss är det av största vikt att du känner dig trygg i din anställning. Genom att vi är ett auktoriserat bemanningsföretag, ställer det krav på oss som arbetsgivare och det gör att du som konsult kan känna dig säker på att vi följer de kollektivavtal som är framförhandlade av parterna. Om ditt uppdrag tar slut hos en kund, kommer vi att göra allt vi kan för att hitta ett nytt uppdrag till dig som ligger inom ditt kompetensområde. Tack vare vår lokala förankring har vi många kunder i regionen och ett nytt spännande uppdrag väntar förhoppningsvis runt hörnet. Vi ser till varje individ och dörrarna står alltid öppna för våra konsulter. Genom våra ledord långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende ser vi till att du blir en trygg och nöjd medarbetare

Kontaktpersoner på detta företaget

Richard Thomson
0322-666867
Anders Löfgren
0322-666866
Anders Löfgren
0322-666862
Linda Nydenfeldt
0322-666866
Richard Thomson

Gabrielle Erixon
0322-669669
Richard Thomson
0322-66 68 67
Richard Thomson
0322666867
Fredrik Halvarsson
0763-202750
Fredrik Halvarsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: S&C Bemanning i Vårgårda AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 november 2021
  • Ansök senast: 21 november 2021

Besöksadress

Wallentinsvägen 8, Vårgårda
None

Postadress

Wallentinsvägen 8
Vårgårda, 44737

Liknande jobb


Orderhandläggare

22 november 2024

22 november 2024