OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vilka är vi?
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag.
Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.
Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad.
Om företaget
Vandewiele Sweden AB (f.d. IRO AB), är en världsledande tillverkare av garnmatare till vävmaskiner. Vi bedriver även utveckling och tillverkning av kundanpassade elmotorsystem till bland annat fordonsindustrin. Våra produkter säljs under våra respektive varumärken, IRO och Aros Electronics, där försäljning sker över hela världen och mer än 99 % av produkterna exporteras.
Vandewiele Sweden finns representerade på två platser i Sverige, Ulricehamn och Mölndal. På siten i Ulricehamn har vi idag cirka 110 anställda och i Mölndal har vi cirka 140 anställda. Siterna omsätter tillsammans cirka 750 miljoner och ingår i den belgiska Vandewiele-koncernen. Läs mer om företaget på www.vandewiele.se.
Dina arbetsuppgifter
Tjänsten som orderadministratör innebär primärt att du tar emot förfrågningar samt order från företagets kunder, med vilka du bygger goda och långsiktiga relationer med.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär:
• Ta emot förfrågningar från kunder och skapa/skicka offerter.
• Ta emot order från kunder och lägga in dem i affärssystemet.
• Skapa/skicka orderbekräftelser till kunder och kommunikation kring leverans av order.
• Kommunikation internt med produktionsplanerare och avgående gods gällande order och leverans.
• Kommunikation med marknad gällande priser.
• Kommunikation med service gällande reservdelsorder/ersättningsleveranser.
• Kommunikation med transportörer gällande bokningar och leverans.
Din profil
Du som söker har som minst gymnasieutbildning samt relevant arbetslivserfarenhet för denna tjänst. Vidare har du en god administrativ förmåga samt datavana, gärna fördjupade kunskaper i Excel. Vi förutsätter att du behärskar svenska och engelska flytande i såväl tal och skrift.
Personliga egenskaper som vi efterfrågar är en hög serviceinriktning samt förmåga att kommunicera och skapa kontakter på ett naturligt sätt. Du föredrar att jobba strukturerat samt är proaktiv och framåt i ditt arbetssätt. Det är viktigt att du kan driva dina frågor självständigt samt att du är noggrann och kvalitetsmedveten i ditt arbete. God kunskap om transportvillkor/incoterms är meriterande.
Tjänsten är ett konsultuppdrag, men övergång till anställning hos kund kan bli aktuellt på sikt.
Rekryteringen genomförs i samarbete med Söder & Co.
Ansök och läs mer via vår hemsida: www.soderco.se.
Sista ansökningsdag: 2021-10-17.
För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Jessica Jönsson på tel. 0707-27 90 99.