OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bahusia Personalförmedling AB Bahusia Personalförmedling AB är sedan 2006 ett auktoriserat bemanningsföretag med starka rötter i Bohuslän och av denna anledning valde vi att döpa bolaget till det latinska ordet för Bohuslän - Bahusia. Att vi lade till tilläggsnamnet personalförmedling gjorde vi enbart för att tala om vad vi gör. Vi söker på uppdrag av Pon Power en Servicechef med placering i Göteborg Om Pon Power Pon Power är ensam återförsäljare av Cat-motorer och -generatoraggregat i Danmark, Norge, Sverige, Färöarna och Grönland, samt MaK-återförsäljare i Skandinavien. Vi erbjuder aggregat för hela produktspektrat från 6,4 till 16 200 kW, som huvudsakligen används som framdriftsmotorer, hjälpmotorer, primärströms- eller nödströmsaggregat. Dessutom erbjuder vi motorer till brandpumpar och kranar till offshoreinstallationer. Pon Power är ISO 9001- och 14001-certifierat, och lägger därmed största vikt vid kvalitet, säkerhet och miljöhänsyn. Vi satsar även stort på att ta fram miljövänliga motorlösningar, som minskar miljöfarliga utsläpp. Om tjänsten Du kommer att vara ansvarig för driften inom området Marin Service, Sverige. Du ansvarar för att sätta upp riktlinjerna för den tekniska, kommersiella och operativa verksamheten, liksom riktlinjerna för serviceingenjörerna. Du kommer aktivt medverka till att skapa mervärde för Pon Power Skandinaviens / Caterpillers kunder i samarbete med övrig organisation. Ansvarsområde Ansvarar för att verksamhetens uppsatta mål och budget uppfylls. Ansvarar för att service och reparationsarbeten genomförs med hög kundtillfredsställelse baserad på daglig styrning, goda kundrelationer genom lyhördhet, support till kunder och leverantörer. Du ansvarar även för att arbetet med ständiga förbättringar implementeras inom Service avdelningen genom att tillse att kompetens tillförs i organisationen. Upprätta offerter utifrån förfrågningar Kontrollerar att komponenter, verktyg och personalresurser finns tillgängligt enligt förfrågan Avtalsskrivning med kund och leverantör. Ansvarar för serviceavdelningens tidplaner (upprättande, uppföljning) Uppföljning (ekonomi,kvalitet) av pågående samt genomförda service och reparationsarbeten Uppdatering av databas (kunder, motorer) Attestera tid och arbetsrapporter Du ansvarar för att personalstyrkan är rätt dimensionerad, innehar rätt kompetens samt möter gällande kvalitetskrav i det dagliga arbetet. Rekrytera, tillse att nyanställd personal får introduktion och utbildning, genomföra utvecklingssamtal, uppdatera / kommunicera kompetensmatris och individuella karriärplaner Du skall kunna motivera personalen och skapa ett högpresterande team Skapa ett mål och resultatinriktat team Leda och stödja teamet i det dagliga arbetet Uppföljning av teamets resultat Förhandla om löner och lokala avtal Kvartalsmöten med Service avdelningar i Danmark och Sverige Avdelningsmöten veckovis Rapportera reklamations-, goodwill och framtida aktiviteter Stödja Area Service Manager med data och fakta till marknads och aktivitetsplaner tillse att verksamheten uppfyller företagets säkerhets och miljömässiga riktlinjer Din Yrkeskompetens Teknisk utbildning t.ex. Maskinchef, serviceingenjör med minst 5 års erfarenhet Vi ser helst att Du har internationell erfarenhet av att arbeta i en mångkulturell miljö Har erfarenhet av arbete i en tvärfunktionell organisation. Mycket goda engelska kunskaper. Personliga egenskaper Naturlig ledarförmåga, kan engagera / motivera, teamorienterad, kommunicera och målfokuserad
Kontaktpersoner på detta företaget
Caroline Johansson
Ada Kapetanovic
Håkan Karlsson
Caroline Johansson
(+46) 0522-44 02 46
Lena Andersson
(+46) 0522-44 02 48
Håkan Karlsson
(+46) (0)522-44 02 43
Daniel Hemberg
(+46) (0)31-762 53 51
Caroline Johansson
(+46) (0)522-44 02 46
Johan Patriksson
(+46) 522-440242
Tobias Ågren
(+46) 522-440245