OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba i ett bolag där du kan göra skillnad – på riktigt? Vi på Länsförsäkringar Skåne söker nu fler proaktiva försäkringsrådgivare som vill vara med och bidra till ett tryggare Skåne.
I denna roll kommer du proaktivt att arbeta med behovsanpassad rådgivning och försäljning genom att ringa ut till våra befintliga och blivande privatkunder. Din uppgift är att se till att våra kunder har bästa tänkbara försäkringslösning anpassad för just dem och till din hjälp har du telefon, dator och härliga kollegor. Vår ambition är att skapa en tryggare vardag för skåningarna och det är därför viktigt att du ser ett helhetsperspektiv lämpligt för kunden.
Du arbetar mot en uppsatt individuell- och teambudget där kontinuerlig uppföljning av försäljning och arbetssätt är en viktig del av arbetet. Du ringer ut till våra kunder inom olika målgrupper och går igenom deras försäkringsbehov. Din uppgift är att göra försäkringar begripligt för kunderna, vi har en vision om att ingen kund som varit i kontakt med oss ska vara omedvetet oförsäkrad.
Vi arbetar i en regelstyrd bransch där vi ständigt behöver uppdatera oss och förhålla oss till förändringar vilket gör att du över tid lär dig och fortsätter utvecklas.
Vem är du?
Vi kommer att lära dig allt vi kan inom försäkringar så din bakgrund och tidigare erfarenheter kan variera, framför allt tror vi att det är din potential, attityd och inställning samt dina personliga egenskaper som kommer att få dig att lyckas i rollen. Tidigare erfarenhet av utringande försäljning är meriterande.
För att du ska trivas i rollen så behöver du drivas av att arbeta mot uppsatta mål och försäljning. Du har en förmåga att skapa förtroende och goda relationer med både kunder och kollegor. Med din nyfikenhet kommer du att identifiera kunders behov, vara proaktiv, se helhetsbehov och fortsätta utveckla, och dela med dig av dina kunskaper. Vi tror på långsiktighet och att du vill växa i rollen.
För att vara aktuell för tjänsten krävs att du kan hantera telefon och dator som arbetsredskap samt obehindrad kommunikation i tal och skrift på svenska och engelska.
Vilka är vi och vad kan vi erbjuda dig?
Länsförsäkringar Skåne är det största länsbolaget inom Länsförsäkringsgruppen och vi har funnits i hela 186 år. Vi tänker finnas i minst 186 år till och befinner oss just nu på en förändringsresa för att säkerställa att vi är relevanta både idag och imorgon. På vårt Kundcenter i Malmö arbetar närmare 100 medarbetare inom både försäkring och bank och du kommer att vara en del av ett av våra försäkringsteam bestående av ca 15 medarbetare.
Hos oss tror vi inte på antingen eller – vi vill tro på både och gällande kvantitet och kvalitet. En säljkultur där vi premierar både gott beteende och bra prestationer.
Så är det nu så att du vill jobba i ett bolag där du kan göra skillnad, ha engagerade kollegor och chefer som brinner för din utveckling tveka inte att söka! Vi ser fram emot att höra ifrån dig!
Och förresten, gillar du även femstjärnig havsutsikt och frukost på morgonen så har du kommit rätt!
Mer information
För att försöka vara objektiva i våra bedömningar arbetar vi med tester som del i vår urvalsprocess. Vi tror att det är en process som passar dig som kandidat, då vi gör en rättvis bedömning av dina kompetenser. Efter att du sökt kommer du att få en testinbjudan skickad till dig (detta mejl kan hamna i din skräppost så kolla även där). Testerna är två arbetspsykologiska tester. Därefter intervjuar vi de som matchar kompetensprofilen bäst.
Placeringsort: Gängtappen, Malmö Omfattning: 100 %. Tillsvidare med 6 månaders provanställning. Preliminärt startdatum: 1/3 2023 Sista ansökningsdag: 31/1 2023 Arbetstid: Måndag-Torsdag 09.00-17.30, Fredag 08.00-16.30
Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan!
För frågor kontakta gärna någon av oss:
Malou Ymén: 076-773 81 29. Facklig kontakt på Forena: Amara Ademovic, 040-633 87 82 Ansvarig HR: lf50-hr@lansforsakringar.se
Sista ansökningsdag: 2023-01-31