OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi jobbar för att göra pensioner enklare.Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och betalar ut pensioner till 1,8 miljoner pensionärer motsvarande cirka 230 miljarder kronor per år.Dessutom hanterar vi mer än 3 miljoner fondbyten årligen.Vi är ungefär 900 anställda och bedriver verksamhet på åtta orter i landet. Vill du vara med och utveckla och göra pensioner enklare?Pensionsadministrationsavdelningen ansvarar för administrationen av samtliga pensionsprodukter samt fondhandel och kapitalförvaltning.I avdelningens uppdrag ingår också styrning, uppföljning och utveckling av verksamheten.Vi är ungefär 600 personer och bedriver verksamhet på sex orter.Vi söker nu processutvecklare med projektledarkompetens till vår processutvecklingsenhet.Enhetens huvudsakliga uppdrag är att stödja verksamheten och att utveckla verksamhetens processer och att ställa krav på it-system.Vi har ett mycket stort it-beroende och har nu startat ett antal utvecklingsprojekt med ambitionen att effektivisera verksamheten genom bl.a. automatisering och genom att bygga fler och bättre självbetjäningstjänster.Du kommer att arbeta i något av dessa utvecklingsprojekt. Arbetsbeskrivning Som processutvecklare arbetar du brett med utveckling av Pensionsmyndighetens kärnverksamhet.Det handlar om att arbeta nära verksamhet och it med utveckling av verksamhetens processer men även att delta aktivt i arbetet med att ta fram krav på it-stöd.Du kommer att ha en central roll i arbetet med att identifiera förbättringsområden och att driva utvecklingsaktiviteter och projekt.Du kommer att arbeta både med kortsiktiga och snabba frågor men även med mer långsiktiga utvecklingsuppdrag.Du erbjuds en unik möjlighet att vara med i starten och i utvecklingen av en ny myndighet. Utbildning och erfarenhet Du har relevant akademisk utbildning och stor erfarenhet från arbete med utveckling av verksamheter med stora processflöden.Du är en van kravställare och har tillägnat dig en metod och ett strukturerat arbetssätt.Du har arbetat med motsvarande arbetsuppgifter inom offentlig förvaltning eller inom privat verksamhet.Det är en merit om du också har projektledarerfarenhet. Egenskaper Du är positiv, utåtriktad och har lätt för att samarbeta.Du har god förmåga att prioritera, verka långsiktigt, ta ansvar och utveckla ditt arbete både självständigt och i grupp.Det är viktigt att du kan skapa och bygga relationer både internt och externt.Du är mycket drivande och intresserad av att arbeta med verksamhetsutveckling tillsammans med it.Du har goda ledaregenskaper. Övrigt Tillträde så snart som möjligt.För mer information För mer information om tjänsten kontakta Biljana Lajic, tel. Välkommen med din ansökan Du ansöker på http://www.pensionsmyndigheten.se/LedigaTjanster.html.Din ansökan vill vi ha senast den 21 maj.Ange diarienummer PSL 2010-77 i din ansökan.