OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mediq är i en spännande förändringsresa - nu också tillsammans med det nyförvärvade bolaget Medirum. Vi söker en Produktchef med ansvar för området operationsbord samt dess tillbehör. Det är ett växande område med många möjligheter. Har du erfarenhet av försäljning mot sjukvård? Trivs du i en utåtriktad roll med många kontaktytor? Då är detta något för dig!
Arbetsbeskrivning
Hospital Solutions är ett dynamiskt och dedikerat affärsområde inom Mediq som representerar globalt välkända medicintekniska tillverkare. Vi erbjuder dig en snabbt utvecklande och spännande tjänst i ett växande internationellt företag. Du kommer att bli en viktig del i teamet med övriga produktchefer samt produktspecialister och arbeta i tätt samarbete med vår Sales Director. Förutom ett gott gäng kollegor kommer du att supporteras av interna funktioner som produktspecialister, Inköp, Kundservice, Marknad & Kommunikation, Anbud- och Avtal samt Materialstyrning.
Som produktchef är du expert på vårt sortiment inom Operationsbord. I rollen ansvarar du för att självständigt driva, underhålla och utveckla sortimentet. Du arbetar med leverantörer och nära våra produktspecialister varpå förmågan att bygga långsiktiga och förtroendefulla relationer är viktig för att lyckas. Vi erbjuder dig möjligheten att bli en del i en driven och erfaren säljkår med marknadsledande produkter från världskända leverantörer. Kundaktiviteter, leverantörsmöten och utställningar förekommer vilket betyder att resor och övernattningar ingår i tjänsten. Körkort för bil är en självklarhet.
Vi söker dig som
Är utbildad operationssköterska och/eller har likvärdig arbetslivserfarenhet från sjukvård och försäljning. Du har arbetat minst 7 år på operation och det är en fördel om du dessutom har arbetat på olika avdelningar eller sjukhus samt med olika specialiteter och särskilt ortopedi. Du behärskar MS Office, är en van användare av Excel samt att analysera och använda marknadsinformation. Det dagliga arbetet kräver att du behärskar engelska väl.
Vidare ser vi gärna i vår nästa medarbetare någon som är lösningsorienterad, kommunikativ och flexibel. Har en god förmåga att kunna organisera och hålla utbildning inför grupp.
Personliga egenskaper
För att bli framgångsrik i rollen och trivas på Mediq är du en lagspelare med stor samarbetsförmåga. Du har en öppen och social framtoning, är företagsam och lösningsorienterad. Genom din kommunikativa förmåga har du lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Vi värdesätter att du lever upp till ovan nämnda beskrivningar samt att du delar Mediq’s värderingar - Caring Heart, Customer Drive & Champion Spirit.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde så snart som möjligt. Har du frågor är du välkommen att kontakta: Peter Andreasson, Sales Director: +46 70 969 61 70. Kontakt på HR är Andreas Gårlin, HR Manager: +46 31 388 90 13.
Då vi arbetar med löpande urval kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan senast den 4 juli 2021! #jobbjustnu
Mediq Sverige AB är en ledande aktör inom global hälso- och sjukvård. Varje dag förbättrar vi livet för miljontals människor genom att tillhandahålla sjukvårdsmaterial, medicintekniska produkter, leveranser, utbildning och rådgivning till våra kunder som återfinns både inom den privata och offentliga sektorn. Vår mission är att vara en pålitlig leverantör till hälso- och sjukvården och bidra till att människor får ett så bra liv som möjligt. Vår vision är att vara våra kunders och partners förstaval. Mer information finns på vår hemsida www.mediqsverige.se
Vi tillhör den nederländska koncernen Mediq B.V som ursprungligen grundades 1899 och har ca 3.000 medarbetare i Europa. Mediq Sverige AB har idag ca 200 engagerade medarbetare och tillsammans levererar vi ut ca 3,5 miljoner orderrader/år. Vårt huvudkontor och logistikcenter ligger i Kungsbacka, vi har även kontor i Upplands Väsby samt lagerverksamhet i Umeå.