OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Trafikkontoret ansvarar för att Stockholm ska ha trygga och attraktiva offentliga platser, effektiva transportlösningar och god framkomlighet. Vi planerar, bygger och underhåller gator och torg, så att stockholmarna både vill vistas och kan ta sig fram i den allt tätare staden. För att klara vårt uppdrag är vi 450 kollegor, som huvudsakligen sitter i Tekniska Nämndhusets nyrenoverade lokaler på Kungsholmen. Tillsammans ser vi till att Stockholm fortsätter vara en vacker, ren, levande och trygg stad, både idag och i framtiden.
Vi kan erbjuda möjlighet till arbete på distans viss del av din arbetstid.
Viss arbetstid är förlagd utanför kontorstid
Servicecenter är öppet dygnet runt alla årets dagar för att ge Stockholms invånare och besökare den bästa tänkbara servicen.
Arbetsuppgifter
Vi erbjuder dig ett spännande uppdrag som servicehandläggare på vårt servicecenter där du tillsammans med ca 25 kollegor får chansen att vara Trafikkontorets kontakt mot stockholmarna. Du ansvarar för att ta emot och hantera ärenden som rör stadens utomhusmiljö och som inkommer via olika kanaler som t ex telefon och ”Tyck-till-appen”. Vår verksamhet påverkas dagligen av vad som händer i Stockholm, vilket då påverkar innehållet i det dagliga arbetet. Du får en gedigen introduktionsutbildning som innebär att du har en mentor genom hela din introduktion på ca 3 veckor.
Kvalifikationer
För denna tjänst krävs att du har:
- teoretisk gymnasieutbildning, gärna med samhällsinriktning
- arbetslivserfarenhet av kundbemötande
- mycket goda datorkunskaper och erfarenhet av arbete i olika IT-system
- mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
- Goda kunskaper i engelska i tal och skrift.
Det är meriterande om du har:
- erfarenhet av arbete i kundtjänst
- erfarenhet av att arbeta med ärendehantering i olika kanaler ur ett kundserviceperspektiv, särskilt i telefon
- god lokalkännedom i Stockholm
- språkkunskaper i finska, samiska eller meänkieli.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har ett stort intresse för service och du vill alltid ge ett mycket gott bemötande. Du är positiv till att arbeta i flera olika kommunikationskanaler och du kommunicerar på ett enkelt och tydligt sätt och har en hög servicenivå. Du är flexibel, lösningsfokuserad, stresstålig och kan ta egna initiativ samt har lätt för att skapa kontakter. Du är nyfiken och har lätt för att lära nytt. Du är en lagspelare och vill bidra till ett mycket gott samarbete. Du trivs som bäst i team som stöttar och hjälper varandra i det dagliga arbetet.
För att ge service i en stor stad i ständig förändring behöver Servicecenters uppdrag förändras och där får du möjlighet att vara med och bidra.
Vi erbjuder:
- ett spännande uppdrag i en stad i ständig utveckling
- en fin gemenskap i ett team som utvecklar varandra
- en individuell kompetensplan med stora möjligheter till kompetensutveckling
- coachning i kommunikation
- friskvårdssubvention
- möjlighet att arbeta viss arbetstid på distans.
Varmt välkommen med din ansökan!
Övrigt
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Kontaktpersoner på detta företaget
Emma Levin, HR-konsult
08 50811728
Barbro Edlund, enhetschef
08 50828103
Kristina Redaelli, HR-chef
0850826014
Morgan Sehlberg, HR-konsult
0850811722
Anna Waltré, HR-konsult
08-508 11 729
Barbro Edlund, Enhetschef Ekonomi
08-508 28 103