Vi söker projektinköpare!

Vi söker projektinköpare!

Arbetsbeskrivning

Här erbjuds en kreativ och internationell miljö där du får möjlighet att fokusera på din utveckling och arbeta tillsammans med engagerade och hjälpsamma arbetskollegor. De är ett prestigelöst och glatt gäng som hjälper varandra och strävar mot att leverera resultat i världsklass. Välkommen in med din ansökan redan idag då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
I rollen som Projektinköpare deltar du i vår kunds produktutvecklingsprojekt. Du bidrar med inköpskompetens och ansvarar för kommersiella avtal och leverantörsrelationer i projekten. Du skapar projektplan, stämmer av leverantörsval mot befintlig inköpsstrategi och genomför inköp under projektet. Du deltar genom hela utvecklings­processen och säkerställer att tidsplan och kostnadsmål uppnås.

Affärsmässig samverkan är avgörande för att lyckas i rollen. Du ansvarar för att driva inköpsaktiviteterna framåt i projekten, identifiera nya inköpsmöjligheter samt teckna avtal för utvecklingssamarbeten. Du planerar och leder leverantörsbesök samt deltar i förhandlingar och avtalsdiskussioner med leverantörer.

Arbetet kännetecknas av ett brett kontaktnät och nära samarbete med projektledare, konstruktörer samt produktägare inom avdelningen Produktutveckling. Ett engagerat utbyte med kollegor på deras produktionsenheter är också en betydande framgångsfaktor i rollen.

Vi söker en målmedveten och strukturerad person till rollen som Projektinköpare med placering på kontoret i Sundbyberg.

Detta är inledningsvis ett vikariat under perioden 7/1 tom 31/7 2025.

VI SÖKER DIG SOM
- Vi ser att du har en högskoleutbildning med inriktning inom något av områdena teknik, ekonomi, inköp, produktion eller logistik
- Har 5-10 års arbetslivserfarenhet av liknande uppgifter sedan tidigare
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal ock skrift

Personliga egenskaper

Som person känner du igen dig i våra kärnkompetenser - att sträva efter ständiga förbättringar, att inspirera till ansvarstagande och att samarbeta över gränserna - vilka är en bidragande faktor till företagets framgång.

Rollen präglas av eget ansvar. För att lyckas i rollen krävs att du är kommunikativ, har en god samarbetsförmåga och är bra på att bygga relationer, samt trivs med ett stort kontaktnät.
Du är kundfokuserad, affärsmässig och har intresse av att både delta i och driva projekt i en internationell miljö. Vi värdesätter att du är resultatinriktad med ett analytiskt och strukturerat arbetssätt.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 november 2024
  • Ansök senast: 2 december 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024