OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Äldreförvaltningen ansvarar för kommunövergripande frågor rörande äldreomsorg, samt för att i dialog med stadsdelsnämnderna samordna, utveckla och följa upp äldreomsorgen i staden.
Stockholms stad inför ett nytt system för nyckelhantering i hemtjänsten, så kallat nyckelfri hemtjänst.
Personer med hemtjänst eller trygghetslarm kommer att få ett nytt och säkert digitalt lås monterat på sitt befintliga lås. Att införa nyckelfri hemtjänst är en del av Stockholms stads uttalade ambition att bli den smartaste och mest uppkopplade staden i världen. Nyckelfri hemtjänst ska installeras hos cirka 16 000 personer. Systemet ska ge en ökad säkerhet både för de som har hemtjänst eller trygghetslarm och stadens medarbetare, detta då hanteringen av en stor mängd fysiska nycklar upphör. Arbetet med att införa nyckelfri hemtjänst i hela Stockholms stad beräknas pågå fram till december 2023. Om du vill veta mer om nyckelfri hemtjänst och se en kort film tryck https://aldreomsorg.stockholm/olika-former-av-aldreomsorg/hemtjanst/nyckelfri-hemtjanst/
Nu söker vi en erfaren och lyhörd projektledare som vill driva införandet framåt. Som projektledare hos oss blir du en del av en arbetsgrupp om ca 13 medarbetare. Gruppen består av en delprojektledare, tekniker, administratörer och supportansvariga.
Ditt uppdrag
Som projektledare kommer din huvudsakliga arbetsuppgift vara att leda arbetet med att införa nyckelfri hemtjänst. Vilket innebär att ha det övergripande ansvaret för framdrift och utveckling, utifrån satta tidsramar. I rollen ingår avtalsfrågor, budget och tidplan och förankring internt och externt. Du kommer även arbeta med frågor rörande IT- och informationssäkerhet, kommunikation samt upphandling.
Under 2023 kommer äldreförvaltningen genomföra en ny upphandling rörande nyckelfri hemtjänst, där det blir din uppgift att leda och hålla ihop det arbetet. Du kommer ansvara för framtagande av upphandlingens innehåll, då du bland annat kommer arbeta med behovsinventering och kravställning. Arbetet kommer ske i samverkan med enhetschef och andra medarbetare.
I rollen ingår kontinuerlig kontakt med stadens tjänstemän, fastighetsägare och hemtjänstutövare. Projektet utvecklas tillsammans med dessa parter där vi testar och lyssnar in för att sedan anpassa våra nästa steg. Detta projekt behöver genomföras under en relativt kort period vilket kommer att ställa krav på god planering och flexibilitet i din roll som projektledare.
Din erfarenhet och kompetens
Vi söker dig som har
- relevant högskoleutbildning eller annan likvärdig eftergymnasial utbildning
- flerårig erfarenhet som projektledare där du drivit omfattande uppdrag
- erfarenhet eller kunskap om offentlig upphandling
- goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.
Det är meriterande om du har
- god kunskap om Stockholms stads organisation eller annan kommunal verksamhet
- arbetat med IT-säkerhetsfrågor eller frågor kopplade till informationssäkerhet
- god kunskap om hemtjänstens verksamhetsområde.
Som projektledare behöver du vara självgående, van att styra din egen tid och driva ditt arbete framåt. Du är en kommunikativ person som ser samspelet med andra som ett viktigt verktyg för att driva processen framåt och kan få andra – medarbetare såväl som leverantörer – med dig i förändringsprocessen. Att förklara och förankra komplexa frågor på ett enkelt och begripligt sätt är något som kommer naturligt för dig. Du är även bekväm med leverera information genom muntliga föredragningar.
Din administrativa förmåga är mycket utvecklad. Du gillar ordning och reda, är flexibel och analytisk samt är ekonomiskt medveten. I ditt arbete gillar du att hitta smarta och kreativa lösningar på utmaningar du ställs inför. Sist men inte minst har du ett förhållningssätt som genomsyras av prestigelöshet och arbetsglädje.
I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid ovan nämnda kompetenser, personlig lämplighet och engagemang för tjänsten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Övrigt
Tjänsten är en visstidsanställning som gäller fram till sista december 2023. Arbetsplatsen kommer fram till slutet av 2022 att vara belägen vid Medborgarplatsen på Södermalm, därefter flyttar förvaltningen till nya lokaler i Älvsjö.
I samband med din ansökan kommer du att få svara på ett antal frågor som har stor betydelse för vårt fortsatta urvalsarbete för den här specifika tjänsten.
Under ansökningsperioden är rekryterande chef och rekryterare på semester. Om du har några frågor går det bra att maila oss så återkommer vi när vi är tillbaka i arbete.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryterande chef är Sofie Skogaby
19/1-13/2 kontakta Lena Granath 08-508 36 229
Mats Holmström/HR-Konsult
08-508 11 735
Sofie Skogaby/alternativ kontaktperson
08-508 406 93
Annelie Svensson/avdelningschef
annelie.svensson@stockholm.se