Vi söker Redovisningsekonom till ICA Affärsservice

Vi söker Redovisningsekonom till ICA Affärsservice

Arbetsbeskrivning

Välkommen till oss på ICA Affärsservice som är en del av ICA Sverige AB och tillhör ICA Gruppen! Här erbjuder vi tjänster och är rådgivande inom ekonomi och löneadministration till ICA Gruppens koncernbolag och till ICA-butiker i hela Sverige.
Hos oss på ICA Affärsservice finns en spännande blandning av den stora koncernens styrka med den enskilda handlarens entreprenörsanda. Här finns också en unik möjlighet att lära känna många olika branscher. Vi är i ständig förändring och det händer alltid nya saker vilket leder till utvecklande arbetsdagar. ICA ligger i framkant när det gäller många områden och ICA Affärsservice satsar hela tiden på innovation inom ekonomi- och lönetjänster för framtiden.
Som en del av ICA Affärsservice kommer du att arbeta tillsammans med många engagerade kollegor som är professionella, mycket kompetenta och sätter en stolthet i att alltid göra våra kunders vardag enklare. Vill du så finns fantastiska möjligheter att utvecklas med oss!


Det här är ditt blivande jobb
Du kommer tillhöra Butiksekonomi som är den del av ICA Affärsservice som säljer redovisningstjänster och ekonomisk rapportering till ICA-butiker i hela landet. Vi befinner oss mitt i en förändringsresa med många spännande utmaningar och utvecklingsmöjligheter. Butiksekonomis organisation är teambaserad och du kommer att ingå i ett team tillsammans med andra Redovisningsansvariga och Kundansvariga.
Du kommer hantera ICA butikernas bokföring, avstämningar, skattedeklarationer, framtagande av månadsrapporter och visst bokslutsarbete. Dessutom kommer du ha ett 50-tal kollegor som har samma arbetsuppgifter.

Vem är du?
Du har avslutat din högskole- eller universitetsutbildning eller har motsvarande arbetslivserfarenhet. Vi ser att du arbetat med löpande redovisning minst två år.
För att trivas i rollen är du positiv, nyfiken och har en stark vilja att lära dig nya saker. Du känner även igen dig i att vara strukturerad och gillar att driva det du tar dig an framåt. Du tycker det är kul med ständig förändring och har förmågan att snabbt prioritera när det kommer ad hoc uppgifter. Du behöver vara effektiv och ha lätt för att lära då det är ett högt tempo hos oss. Självklart har du god kommunikativ förmåga och är en bra lagspelare.
Du förväntas kunna planera och prioritera ditt arbete på ett självständigt sätt och ta ett gemensamt leveransansvar mot kunden tillsammans med övriga i teamet. Vi ser att du har förmåga att prestera och leverera i vardagen och under arbetstoppar. De främsta utmaningarna är att strukturera och prioritera rätt samt att hålla deadlines.
Vi arbetar dagligen med lärande och självledarskap för att vinna framtiden tillsammans, och några nyckelord för oss är ansvarsfull, proaktiv och modig.

Anställningsform
Tillsvidareanställning
& Vikariat

Tillträde
Så snart som möjligt efter överenskommelse.

Kontaktuppgifter
Carolina Söderström, 021-16 34 81, carolina.soderstrom@ica.se

Fackliga kontakter
Unionen: Umit Dag, 010–422 15 98, umit.dag@ica.se
Akademikerföreningen: Kontaktas via mailbox: akademikerforeningen@ica.se

Sista dag för ansökan
Välkommen med din ansökan (CV och personligt brev) snarast möjligt, dock senast 2022-07-31. Urvalet kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsdag har passerats.


Vill du göra varje dag lite enklare ihop med oss?
Det är nämligen precis det vi vill göra. För våra kunder och för oss själva. Vi vill att alla ska kunna må bättre, handla bekvämare, laga bättre mat och leva i ett mer hållbart samhälle. Och det är du och vi tillsammans som gör det här. För att lyckas med det måste vi hela tiden utmana oss själva. Vi måste hela tiden jobba ihop för att behålla bra relationer, goda samarbeten och det där starka entreprenörsdrivet för att fortsätta att utvecklas. Innovation och digitalisering är otroligt viktigt för oss. Det är så vi hittar lösningar som håller för framtiden. När det gäller din egen utveckling är det också bra att vi är så stora som vi är och jobbar inom så många olika områden. Det betyder att du kan hitta din egen väg framåt och påverka hur du själv ska utvecklas och växa. Allt det här kombinerat tycker vi skapar riktigt bra förutsättningar för att du och vi ska kunna hänga ihop riktigt länge – och ha kul längs vägen.

Vi ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. Vi värnar om goda förutsättningar för ett hållbart arbetsliv för våra medarbetare med god arbetsmiljö och möjlighet till ständig utveckling. Vi tillämpar kompetensbaserad rekrytering. Drogtestning förekommer i samband med vissa av våra rekryteringsprocesser.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef Peter Högberg
023- 45682
Inside Sales Helen Alvarez
08-734 33 23
Talent Management Annika Westman

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HK FALUN
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 juli 2022
  • Ansök senast: 31 juli 2022

Besöksadress

PELLE BERGS BACKE 3
FALUN

Postadress

BOX 1935
FALUN, 79119

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024