OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På uppdrag av Kristinehamns energi AB söker vi en ansvarstagande och driven redovisningsekonom.
Uppdraget förväntas starta omgående och pågår under hela 2023 med goda möjligheter till förlängning.
Här får du arbeta i en bred ekonomiroll som erbjuder många utvecklingsmöjligheter inom yrket. Det här är rollen för dig med stort kundfokus och som alltid vill leverera hög servicenivå!
Kristinehamns Energi AB
Kristinehamns Elnät AB, Kristinehamns Energi Marknad AB, och Kristinehamns Energi Fastighets AB ingår som dotterbolag i Kristinehamns Energi AB koncernen, som till 100 % ägs av Kristinehamns Kommun.
Koncernen har 23 anställda och en omsättning på ca 130 miljoner. Ekonomiavdelningen består av ekonomichef och Redovisningsekonom.
Vår Vision
”Med hög kompetens och stort engagemang utgör vi den lokala kraften i omställningen av Kristinehamn till en fossilfri och hållbar kommun”
Arbetsuppgifter
Att arbeta som redovisningsekonom hos Kristinehamns Energi AB innebär att arbeta i en bred ekonomifunktion med både löpande arbetsuppgifter som specialuppgifter i projektform. Här finns möjlighet att visa framfötterna och växa in i nya utmanade arbetsuppgifter.
I Redovisningsekonomens arbete ingår bl.a.:
- Löpande bokföring
- Ansvar för kund- och leverantörsreskontran
- Viss fakturering
- Inrapportering av moms, arbetsgivaravgifter, F-skatt och energiskatt
- Avstämningar av balanskonton i samband med månadsbokslut
- Hantering av kassa
- Delaktig i ekonomifunktionens interna kontrollarbete
- Ansvar för lönehantering med tillhörande personaladministration
- Viss diarieföring
- Bidra till att uppsatta mål och resultat nås för funktionen på ett effektivt och professionellt sätt
Du arbetar i tätt samarbete med företagets ekonomichef och är behjälplig vid upprättande av och analysarbete kring månadsbokslut för koncernens alla bolag samt uppföljning av både externa och interna projekt. Eftersom avdelningen är liten kommer du även ges möjligheten att bidra till att utveckla, effektivisera och digitalisera ekonomi- och personalfunktionen samt driva egna uppdrag/projekt.
Vem söker vi?
Vi söker dig med eftergymnasial ekonomiutbildning och några års erfarenhet av liknande roller.
Du är en prestigelös och flexibel kollega som gillar att arbeta i en mindre organisation där din personliga insats är viktig för hela teamet. Din tidigare erfarenhet gör dig trygg i att ta egna initiativ, att arbeta självständigt samt att fatta beslut. Som person är du strukturerad, noggrann, ansvarstagande och har ett analytiskt tankesätt.
Det är viktigt att du delar vår vision om att vi är en servicefunktion för vår organisation där vi skapar förutsättningar för goda dialoger genom vårt sätt att kommunicera och samarbeta.
Du kommunicerar obehindrat på svenska och har goda kunskaper även i engelska. I rollen kommer du att arbeta i ekonomisystemet Raindance samt mycket i Excel, varpå erfarenhet av större ekonomisystem samt goda kunskaper i Word och Excel är en stark merit.
I rollen som redovisningsekonom är det viktigt att du kan hantera sekretess.
Information om ansökan
Detta är ett längre konsultuppdrag via AxÖ Consulting där vi kommer hyra ut dig till Kristinehamns Energi AB. Uppdraget förväntas starta omgående och pågår året ut med goda möjligheter till förlängt uppdrag.
För frågor om tjänsten kontakta konsultchef Angelica.maenpaa@axoconsulting.se
Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Konsultuppdrag via AxÖ Consulting
För att du skall trivas och må bra på ditt konsultuppdrag arbetar vi kontinuerligt med att ge dig så goda förutsättningar som möjligt. Vi har mer än 50 års samlad erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen, vi vet därför hur viktigt det är att ge dig rätt grund att stå på för att vi tillsammans skall kunna bedriva en professionell konsultverksamhet.
Som konsult är du anställd av AxÖ Consulting men arbetar på uppdrag hos någon av våra kunder. Hos oss får du chansen att utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du stärker ditt CV på några av regionens, och till och med Sveriges, mest ansedda och attraktiva bolag. Att arbeta som konsult via AxÖ Consulting är tryggt, roligt och utvecklande samt ett bra sätt att få fart på karriären. För att du skall trivas erbjuder vi dig en fast månadslön, trygga anställningsvillkor och vi arrangerar regelbundet sociala aktiviteter så att vi kan lära känna varandra lite bättre.
AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Olle Öijen
079-337 33 17
Linda Axäng, rekryteringsansvarig
079-342 54 42