OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund i Örebro som befinner sig i ett expansivt läge söker en driven och handlingskraftig redovisningsekonom.
Tjänsten startar som ett konsultuppdrag för att sedan övergå i anställning hos vår kund.
Känner du dig träffad? Eller vet du någon som skulle passa ännu bättre? Tipsa dem gärna om tjänsten.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som redovisningsekonom hos vår kund kommer du att tillhöra ekonomiavdelningen bestående av dig och en kollega som tillsammans ansvarar för den löpande redovisningen i koncernen liksom fakturahantering och likvida flöden. Förekommande arbetsuppgifter:
- Löpande bokföring och avstämningar
- Kund och leverantörsreskontra
- Fakturering
- Månadsbokslut/resultatframtagning och rapportering till styrelsen
- Budgetering
- Framtagning av bokslutsunderlag till revisorer
Du arbetar i tätt samarbete med din ekonomikollega samt företagets platschefer och projektledare. Tjänsten är stationerad på huvudkontoret i Örebro, men företaget finns representerat på 6 orter i Sverige och har totalt ca 100 anställda.
Vem söker vi?
För att vara framgångsrik i tjänsten ser vi att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt några års erfarenhet av liknande yrken. För att trivas i rollen som ekonom är du ansvarstagande och självständig som person och du hanterar att arbeta mot deadlines. Du är en prestigelös och flexibel kollega som hjälper till där det behövs för att driva arbetet och företaget framåt. Vidare har du en stor servicekänsla och ett intresse av och förståelse för affärsverksamheten "bakom" siffrorna. Arbetet på ekonomiavdelningen innebär en hel del dagliga kontakter internt och externt varför flytande svenska i tal och skrift är ett krav.
Information och ansökan
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta konsultchef på AxÖ Consulting, Angelica Mäenpää på telefonnummer 076-636 61 75 eller via mejl, angelica.maenpaa@axoconsulting.se
Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering.
Tjänsten som är ett konsultuppdrag innebär en anställning hos AxÖ Consulting och uthyrning till vår kund under ca 6 månader innan tjänsten övergår i tillsvidaretjänst hos vår kund. Tjänsten är på heltid och med tillträde enligt överenskommelse.
AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Olle Öijen
079-337 33 17
Linda Axäng, rekryteringsansvarig
079-342 54 42